Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών

Συζητήσεις - Discussions => Ιστιοπλοϊκά κλάσης RG65 => Topic started by: Χρήστος Λάρδης on July 22, 2011, 23:57:25



Title: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 22, 2011, 23:57:25
Πρόκειται για ένα σκάφος της κατηγορίας RG65.
Αμέσως γεννάται το ερώτημα:
Ποια η σκοπιμότητα της κατασκευής ενός ακόμη νέου RG65 αφού ήδη κατασκευάζονται δύο και έπονται μερικοί κλώνοι τους;
Ο λόγος απλός: Η φαγούρα στα χέρια και στη σκέψη μου που ενισχύεται από την πιθανότητα να βρεθώ μακριά από το εργαστήριο μου λόγω διακοπών. (Oπότε παίρνω δουλειά μαζί μου. Δουλειά που χρειάζεται μόνο λίγα υλικά και ελάχιστα απλά εργαλεία).
Άλλος ένας λόγος είναι πως παρουσιάζεται η ευκαιρία να δοκιμάσω απέναντι στα δύο εξαιρετικά σκάφη που ετοιμάζουν ο Μάνθος και ο Κώστας, ένα σκαφάκι που οι φόρμες του μου καρφώθηκαν από κάποια εντυπωσιακά ΙΟΜ που είδαμε πρόσφατα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα ήθελα να τα εξερευνήσω όσο μπορώ.
Είναι λοιπόν ένα στενό σκάφος με μια έντονη ακμή στα πλευρά που οι επιδόσεις του στηρίζονται στο μικρό εκτόπισμα (κάτω από τα 900 gr), σε μια μικρή βρεχόμενη επιφάνεια (5,9 τετρ. παλάμες), μικρή μετωπική επιφάνεια (λόγω μικρού πλάτους 12 εκ.). Αρκετά σουβλερό στη πλώρη (12 μοίρες) και με μια αρκετά επίπεδη επιφάνεια πλαναρίσματος χαμηλά και πίσω. Τα πλεονεκτήματα αυτά βέβαια είναι στα χαρτιά και μένει να επαληθευτούν στην πράξη.
Επίσης κάτι μου λέει, που δεν θέλω προς το παρόν να αναφέρω για να μη γίνω ρεζίλη, πως αυτή η πλευρική ακμή παίζει ένα σημαντικό ρόλο στα όρτσα. Το αφήνω και θα το δούμε στην πλεύση.
Το σκάφος σχεδιάστηκε με το σχεδιαστικό πρόγραμμα Delftship στην free έκδοσή του με το οποίο πειραματίζομαι όσο μπορώ, όταν έχω ευκαιρία.
Την καρίνα και το τιμόνι θα τα δανειστώ από παρόμοια σκάφη γιατί δεν ξέρω πώς να υπολογίσω το μέγεθος και την φόρμα τους. Θα απαιτηθούν πολλές δοκιμές και αλλαγές.
Το ίδιο θα γίνει και με την ιστιοφορία που θα έχει μεν όλη την επιτρεπόμενη από τον κανονισμό επιφάνεια αλλά νομίζω θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από την συνηθισμένη. Θα δούμε μέχρι τότε. Αν υπάρχει κάποιος που θα ήθελε να βοηθήσει με τις γνώσεις του, θα του ήμουν υπόχρεος.
Η κατασκευή θα γίνει με τον κλασικό τρόπο του πετσώματος με πήχες επάνω σε νομείς. Όλοι οι νομείς θα αφαιρεθούν στο τέλος και η γάστρα θα ενισχυθεί με εμποτισμένα λεπτά γυαλόπανα μέσα και έξω.
Το πέτσωμα θα γίνει με μπάλσα 8/2χιλ και οι προσωρινοί νομείς θα είναι από απλό κόντρα πλακέ 4χιλ.
Με τη σκέψη πως κάθε προσπάθεια πρέπει να αποτελεί πηγή εμπειρίας για όλους μας, ανεξάρτητα από την επιτυχία ή την αποτυχία της, λέω να κάνω παρουσίαση της κατασκευής μου με λεπτομέρειες. Φωτογραφίες και επεξηγήσεις.
Προτείνω να κάνετε προτάσεις, διορθώσεις και να λέμε γνώμες και απορίες ώστε να έχουμε μια δική μας ζωντανή παρουσίαση-οδηγό για όποιον θα θελήσει να κατασκευάσει ένα σκάφος με τον τρόπο αυτό.
Εάν υπάρχει ενδιαφέρον και τα πράγματα εξελιχθούν καλά μπορούμε στο τέλος να μεταφέρουμε την συζήτηση με μορφή άρθρου στα ‘Τεχνικά άρθρα’.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on July 23, 2011, 00:05:34
Πολύ ωραίες οι σκέψεις σου Χρήστο!!!!
Ξεκίνα και είμαι σίγουρος ότι θα κρατήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον όλων μας....



Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on July 23, 2011, 00:11:07
Χρήστο, για μια ακόμα φορά μας αφήνεις :lipsealed: :lipsealed: :lipsealed: :lipsealed: με τις ιδέες σου, αλλά και τη δημιουργικότητά σου. Περιμένουμε λοιπόν με ανυπομονησία το ξεκίνημα της παρουσίασης ...και των διακοπών σου. Τι θα έλεγες για ορεκτικό να δούμε ένα σχέδιο του σκάφους;  :aporia:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Cataman on July 23, 2011, 00:14:57
Και μετά λένε εμένα Ακούραστο.  :lipsealed:
Χρήστο στις διακοπές σου να μην ξεχνάς να τρως, ααααα κάνε και κανά μπανάκι πού και πού στην θάλασσα.  :whilstle:

Από τα λεγόμενά σου πάντως το αποτέλεσμα είμαι σίγουρος ότι θα είναι απλά τέλειο.  :respect2: :respect2:
Για να δούμε, για να δούμε.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on July 23, 2011, 00:17:08
......................
Άλλος ένας λόγος είναι πως παρουσιάζεται η ευκαιρία να δοκιμάσω απέναντι στα δύο εξαιρετικά σκάφη που ετοιμάζουν ο Μάνθος και ο Κώστας, ένα σκαφάκι που οι φόρμες του μου καρφώθηκαν από κάποια εντυπωσιακά ΙΟΜ που είδαμε πρόσφατα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα ήθελα να τα εξερευνήσω όσο μπορώ.
.................
Εγώ γιατί έχω υπόψιν μου κι άλλον έναν, τουλάχιστον; Ξέρεις κάτι που δεν ξέρω;
Πάντως, από την αρχή πίστευα ότι θα "γαργαληθείς". :laughing: :laughing: :laughing:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 23, 2011, 00:37:09
Αν μετρήσουμε και τα εκτός κανονισμού κατηγορίας είναι πράγματι κι ο Αλέξανδρος.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on July 23, 2011, 07:32:13
Αν μετρήσουμε και τα εκτός κανονισμού κατηγορίας είναι πράγματι κι ο Αλέξανδρος.

Επιβεβαίωσες την υποψία μου. Κι απ' ότι έχω αντιληφθεί, περιμένει με ανυπομονησία τον κλώνο του για να μπει στην κατηγορία και στους κανονισμούς. :laughing: :laughing: :laughing: 

 


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 23, 2011, 13:19:48
Ξεκινάμε λοιπόν από την παρουσίαση των σχεδίων.
(..και για να καλύψουμε τα νώτα μας δηλώνουμε πώς είναι ελεύθερα σχέδια που ο καθένας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει όπως είναι ή να τα τροποποιήσει όπως θέλει και να κατασκευάσει όσα σκαφάκια μπορεί. Δεν μπορώ όμως να εγγυηθώ πως είναι σωστά και θα οδηγήσουν στην κατασκευή ενός σωστού μοντέλου. Δεν είμαι ναυπηγός και όποιος δουλέψει με αυτά το κάνει με δική του ευθύνη για το αποτέλεσμα. Καλύτερα λοιπόν αφήστε να δούμε τι σκάφος θα προκύψει και μετά αν θέλετε, καταπιάνεστε με την διαδικασία).
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_12_13_24.jpeg)
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_12_14_02.jpeg)


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 23, 2011, 13:47:02
Ξεκινάμε με την κατασκευή της ναυπηγικής κλίνης.
Είναι φτιαγμένη από MDF 16χιλ πάχους και αρκετά μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το μέγεθος του μοντέλου.
Χαράχτηκε η αξονική γραμμή και με ακρίβεια, οι κάθετες που αντιστοιχούν στη θέση των νομέων.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_10_28_02.jpeg)


Οι νομείς τυπωμένοι από το printer και κολλημένοι στο κόντρα πλακέ των 4χιλ.
Για το κόλλημα κανονικά πρέπει να χρησιμοποιούμε βενζινόκολλα (contact) γιατί οι ακριλικές περιέχουν νερό που εμποτίζει το χαρτί και καθώς στεγνώνουν τραβάνε το κόντρα πλακέ και το πετσικάρουν. Στην περίπτωση όμως που υποχρεωτικά θα χρησιμοποιήσουμε ακριλική για να αποφύγουμε το πετσικάρισμα πρέπει να κολλήσουμε και στην πίσω πλευρά ένα άλλο χαρτί που να εξισορροπεί την τάση. Εδώ κόλλησα εφημερίδα. Επάνω στους νομείς είναι σχεδιασμένη μια κατακόρυφη που αντιστοιχεί στον άξονα του σκάφους και μια οριζόντια που ορίζει την ίσαλο.(κόκκινες γραμμές)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_10_29_07.jpeg)


Αυτά είναι τα πηχάκια που θα στηρίζουν τους νομείς στη βάση. Έχουν διάσταση 1,5Χ2Χ15εκ. Επάνω τους είναι σημαδεμένη η θέση του άξονα του σκάφους.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_10_29_44.jpeg)


Ο νομέας Νο6 στηριγμένος και ευθυγραμμισμένος στο πηχάκι.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_10_30_21.jpeg)


Όλοι οι νομείς στη θέση τους. Η απόσταση μεταξύ τους είναι ίση με το ένα δέκατο του μήκους του σκάφους. Οι νομείς είναι δέκα. Ο πρώτος της πλώρης δεν υπάρχει γιατί είναι μια σκέτη κατακόρυφη γραμμή. Αντί αυτού σχεδιάζεται ένας νομέας, ο Νο 0.5 στη μέση της απόστασης μεταξύ της πλώρης και του νομέα Νο1. Αυτός βοηθάει πολύ στη σωστή διαμόρφωση της περιοχής της πλώρης.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_10_30_58.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_12_05_56.jpeg)

Στη συνέχεια τοποθετήθηκε χαρτοταινία στα σώκορα των νομέων για να μην κολλήσει κατά λάθος  επάνω τους το πέτσωμα. Καλύτερη είναι η χρωματιστή ταινία μασκαρίσματος. Είναι πιο λεία και κάνει πιο σωστά τη δουλειά.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_23_07_11_10_31_31.jpeg)


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on July 23, 2011, 18:33:50
Η παρουσία της κατασκευής σου, Χρήστο, φαίνεται ότι θα αποτελέσει σεμινάριο για τους επίδοξους, αλλά και τους υπάρχοντες κατασκευαστές ιστιοπλοϊκών μοντέλων, και όχι μόνο. Περιμένουμε ανυπόμονα τη συνέχεια.  :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on July 23, 2011, 19:52:20
Εγώ θα συμφωνήσω με τον Κοσμά!!! :company: Δεν είναι μόνο ο Κοσμάς ακούραστος!!!  :respect2:

Θέλω να δω πως θα διαμορφωθεί η πλώρη του σκάφους!!! :aporia:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on July 23, 2011, 20:02:50
Παρατηρώντας το σχήμα των νομέων, να υποθέσω ότι η γάστρα μετά την κατασκευή της θα βγεί συρταρωτά από αυτούς; :aporia:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on July 23, 2011, 20:03:58
Κι εγώ αυτή την γνώμη έχω!!!!  :aporia: Για να δούμε τι θα κάνουν τα μαγικά χέρια του κ. Χρήστου!!! :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: manoliow on July 23, 2011, 21:15:16
Το να βγει συρταρωτό το έχει ξανακάνει ο κ. Χρήστος...

Εγώ ελπίζω να το κάνει έτσι: http://www.rc-boats.gr/index.php?topic=3593.msg50135#msg50135

 :woot: :woot:
 :hello: :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 24, 2011, 00:13:30
Στην τελευταία φωτογραφία φαίνεται καθαρά πως τα πηχάκια που στηρίζουν τους νομείς είναι βιδωμένα επάνω στη βάση. Έπρεπε να έχω ήδη διευκρινίσει πως δεν είναι και κολλημένα επάνω στη βάση.
Όταν τελειώσω το πέτσωμα θα τρίψω-στοκάρω-ξανατρίψω και αφού περάσω το εμποτισμένο γυαλούφασμα, ξεβιδώνω τις βίδες και απελευθερώνεται όλο το σκάφος έχοντας και τους νομείς μέσα του. Αρχίζοντας από τον μικρότερο νομέα τον περιστρέφω γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του και βγαίνει πολύ εύκολα.
Είναι πολύ απλή διαδικασία. Πιο δύσκολο να την περιγράψεις παρά να την εφαρμόσεις.
Θα το δούμε και στη πράξη όταν έρθει η κατάλληλη ώρα.

Αν θέλουν οι φίλοι που ήδη κατασκευάζουν με το τρόπο αυτό τα σκαφάκια τους να παρεμβάλουν πατέντες και παραλλαγές που τυχόν εφαρμόζουν. Έτσι θα κάνουμε πιο πλήρη την περιγραφή της μεθόδου αυτής.

..και βέβαια δεν χρειάζεται να έχουμε μαγικά χέρια. Χρειάζεται υπομονή, μεράκι και διάθεση για πειραματισμό.

Για να συνεχίσω, εκτός από χρόνο, χρειάζομαι μπάλσα και μέσης πυκνότητας κυανοακριλική.
Από Δευτέρα λοιπόν η συνέχεια.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: apostolos on July 24, 2011, 12:58:01
Κύριε Χρήστο  :lipsealed: :lipsealed:Καλή συνέχεια!!!! :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 27, 2011, 11:18:02
Ευχαριστώ Απόστολε.
Περιμένοντας τα υλικά ξεκίνησα με κάποια ρετάλια που υπήρχαν.
Τρία-τέσσερα πηχάκια όλα κι όλα.
Στη φωτογραφία με τη λεπτομέρεια φαίνεται μια απλή πατέντα με το συρματάκι και τα μανταλάκια που κρατάει τα πηχάκια επάνω στους νομείς και αντικαθιστά την καρφίτσα που πληγώνει το πέτσωμα.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Μακης Γερακης on July 27, 2011, 11:40:06
Εξυπνοτατο Χρηστο. :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: mik7 on July 27, 2011, 12:43:54
Καλημέρα, να κάνω  ερώτηση περί κόλλας.. με τι κόλα κολλήθηκαν οι νομείς επάνω στα πηχάκια? και με τι κολλα επιίσης γίνεται το πέτσωμα?
Οι μεγάλες φωτό στην 1η σελίδα είναι πολύ πιο ωραίες και πιο εκπαυδευτικες θα έλεγα.. ευχαριστώ


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on July 27, 2011, 13:23:33
Καλημέρα, να κάνω  ερώτηση περί κόλλας.. με τι κόλα κολλήθηκαν οι νομείς επάνω στα πηχάκια? και με τι κολλα επιίσης γίνεται το πέτσωμα?
Οι μεγάλες φωτό στην 1η σελίδα είναι πολύ πιο ωραίες και πιο εκπαυδευτικες θα έλεγα.. ευχαριστώ
Μιχάλη τα πηχάκια δεν είναι κολλημένα στους νομείς. Οι νομείς θα αφαιρεθούν στο τέλος και θα μείνει μόνο το πέτσωμα. Αυτό γίνεται στα ιστιοπλοϊκά για να μειωθεί το βάρος.
Τα πηχάκια στηρίζονται μεταξύ τους με κυανοακριλική. Λέω στηρίζονται και όχι κολλιούνται γιατί το πραγματικό κόλλημα γίνεται με την εποξική ρητίνη και το υαλόπανο που στο τέλος ντύνει το σκάφος μέσα κι έξω.
Βάζω τις φωτογραφίες πιο μικρές σε μέγεθος γιατί νομίζω πως δεν πιάνουν πολύ χώρο και κατεβαίνουν πιο γρήγορα.
Με την ευκαιρία:
mikesf θα ήταν σωστό να τις ανεβάζουμε στα μηνύματα μικρές και στο gallery σε μεγαλύτερο μέγεθος;


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on July 27, 2011, 15:33:43
Πολύ όμορφη δουλειά κ. Χρήστο και έξυπνη πατέντα επίσης!!!


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 01, 2011, 20:51:35
Η συνέχεια και το τελείωμα του πετσώματος.
Τη μπάλσα την βρίσκουμε σε διάφορες ποιότητες. Πίο μαλακή ή πιο σκληρή.
Η πρώτη είναι πιο ελαφριά και η δεύτερη η σκληρότερη, είναι πιο βαριά και πιο δυνατή.
Επιλέγουμε για κάθε εργασία την κατάλληλη. Όταν πρέπει να κατασκευάσουμε ελαφριά χρησιμοποιούμε την μαλακή. Συνήθως είναι πιο λευκόχρωμη.
Εδώ βλέπετε πως στα πιο ευαίσθητα μέρη έβαλα την σκληρή. (Στα πλευρά που είναι εκτεθειμένα και πιθανό να χτυπηθούν σε κάποια κόντρα). Ενώ ψηλότερα στην κουπαστή και χαμηλά στα ύφαλα, έβαλα την μαλακή για να κερδίσω βάρος.
Στη δεύτερη φωτογραφία γίνεται σύγκριση δύο σκαφών της ιδίας κατηγορίας.
Το παχουλούλικο είναι του Κώστα (La mamma).
Οι κανονισμοί των κλάσεων αφήνουν σκόπιμα τα περιθώρια ώστε να κατασκευάζονται αρκετά διαφορετικά σκάφη και να βελτιώνονται οι επιδόσεις τους. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, δεν είναι καθόλου σίγουρο πως θα συμβεί κάτι τέτοιο.
Αυτές οι εξελίξεις περνάνε μερικές φορές και στα πραγματικά αδελφάκια τους του φυσικού μεγέθους.
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_01_08_11_7_47_10.jpeg)
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_01_08_11_7_48_16.jpeg)


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 01, 2011, 21:05:07
Χρήστο, έχεις συγκρίνει τις επιφάνειες των βρεχάμενων τμημάτων- τα εκτοπίσματα; Θύμισέ μας ποια ακριβώς είναι, γιατί στο σχέδιο του Laerke δεν αναγράφεται. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 01, 2011, 21:34:25
Το Laerke έχει εκτόπισμα 1058gr κα βρεχάμενα 6,638 τετρ. παλάμες
Τα στοιχεία από το δικό μου τα έχω στο γραφείο και με ακρίβεια θα σου πω αύριο. Το εκτόπισμα απ΄ότι θυμάμαι είναι γύρω στα 960gr και βρεχάμενα γύρω στις 6τπ.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on August 01, 2011, 22:26:10
 :lipsealed: :lipsealed: :lipsealed:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 02, 2011, 09:09:24
Κοντά έπεσα.
Εκτόπισμα 966gr.
Βρεχόμενη επιφάνεια 5,9 τπ.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 02, 2011, 09:19:31
Σε παρένθεση να κάνω μια διευκρίνιση για να μην παρεξηγηθώ.
Η παρουσίαση της κατασκευής αυτής γίνεται μόνο και μόνο για να κατατοπίσει τους νέους μοντελιστές που θα αποφασίσουν να φτιάξουν μόνοι τους ένα μοντέλο. Να τους δώσει μια ιδέα για τα υλικά και να περιγράψει έναν από τους πολλούς τρόπους κατασκευής.
...και πηγαίνοντας παραπέρα επιτρέψτε μου να κάνω μια πρόταση:

Υπάρχουν πολλοί φίλοι που μπαίνουν στο χόμπι δηλώνοντας ‘άσχετοι’ βάζουν μερικά ερωτήματα και παίρνουν τις απαντήσεις τους. Αυτό γίνεται αποσπασματικά και λίγο καλύπτει νομίζω τις πραγματικές ανάγκες.
Σωστότερο θα ήταν νομίζω, εκείνοι που κατέχουν καλά τους διάφορους τομείς του μοντελισμού, να γράψουν απλά κατατοπιστικά άρθρα που θα απαντούν στα βασικά ερωτήματα ενός νέου μοντελιστή στα πρώτα του βήματα.
Μερικά θέματα που θα είχαν κατά τη γνώμη μου ενδιαφέρον:
   'Τα ηλεκτρονικά στα μοντέλα μας'
Μια αναφορά στους τύπους των τηλ/σεων, σερβομηχανισμών, συχνοτήτων κλπ
   'Η μοντελιστική ηλεκτρολογία'
Είδη ηλ. μοτέρ, esc, μπαταριών και συνδέσεων...
   'Η τεχνητή παλαίωση στα μοντέλα κλίμακας' κλπ.
Υλικά και τρόποι...
    ‘Μηχανές εσωτερικής καύσης’

Με αυτό τον τρόπο θα προσαρμοστούν σωστά οι νέοι αποφεύγοντας τις κακοτοπιές και θα ενημερωθούν έγκυρα οι παλαιότεροι των υπόλοιπων κλάδων.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 02, 2011, 09:25:21
Κοντά έπεσα.
Εκτόπισμα 966gr.
Βρεχόμενη επιφάνεια 5,9 τπ.
~10% λιγώτερο εκτόπισμα. Με δεδομένα τα 2250 τετρ.cm επιφάνειας πανιών, να υποθέσω ότι θα χρησιμοποιηθεί αντίστοιχα μολύβι με μεγαλύτερο βάρος κατά ~40-50gr; :aporia:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on August 02, 2011, 09:37:09
Πολύ επιθετική γάστρα !!!!!!!
Νομίζω ότι η κατηγορία αρχίζει και αποκτά πολύ ενδιαφέρον.
 :boat:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 02, 2011, 10:02:55
Ίσως το παραπήγα στα άκρα.
Με το πολύ μικρό πλάτος στην ίσαλο και το κυλινδρικό σχήμα, χρειάζεται μεγαλύτερο έρμα, πιο μακριά καρίνα και χαμηλότερα πανιά.
Η ποιότητα της καρίνας και του τιμονιού πιστεύω θα είναι πολύ σημαντική.
Θα είναι ένα ειδικό σκάφος που σε κάποιες συνθήκες θα πηγαίνει γρήγορα. Έτσι πιστεύω.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 04, 2011, 12:05:56
Αφού τελείωσε το πέτσωμα ήρθε η σειρά του γυαλόχαρτου.
Χρησιμοποιήθηκε σηλερόχαρτο Νο 120 για να πάρει τις χοντρές ανωμαλίες (με προσοχή διότι κόβει πολύ υλικό), και στη συνέχεια Νο 180. Για να τριφτούν τα εξογκώματα μόνο και να μην αφαιρεθεί υλικό και από τα βαθουλώματα, πρέπει πάντοτε να δουλεύουμε τα γυαλόχαρτα με τάκο.
Στη συνέχεια περάστηκε ένα χέρι εποξική ρητίνη. Την επομένη πέρασα ένα υαλόπανο 68gr .
Θα μπορούσε να έχει περαστεί κατευθείαν το πανάκι.
Γιατί αυτή η διαδικασία που μας πηγαίνει μια μέρα πίσω;
Η κυανοακριλική που χρησιμοποιήθηκε για το κόλλημα του πετσώματος έκανε τοπικά την μπάλσα πιο σκληρή με αποτέλεσμα τα γυαλόχαρτα να κόβουν περισσότερο τη καθαρή μπάλσα και πολύ λιγότερο τα σημεία που είχαν εμποτιστεί από την κόλλα. Περνώντας λοιπόν την ρητίνη κάνουμε μια ομοιογενή επιφάνεια που μπορούμε να τρίψουμε με ακρίβεια. Όπως καταλάβατε έγινε ένα ακόμη τρίψιμο με Νο180.
Ένα ελαφρύ τρίψιμο έγινε και μετά το πέρασμα του υαλόπανου.
Το σκάφος έγινε δυνατό, δεν φοβόμαστε την παραμόρφωση και ήρθε η στιγμή να ξεκαλουπώσουμε.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_04_08_11_10_16_02.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_04_08_11_10_17_07.jpeg)

Οι βάσεις που στηρίζουν τους νομείς γίνονται αρκετά μεγαλύτερες από το πλάτος του σκάφους για να γίνεται άνετα το ξεβίδωμα.
Επειδή τα πηχάκια του πετσώματος δεν είναι κολλημένα επάνω στους νομείς αλλά μόνο μεταξύ τους, έχουν την τάση να απομακρυνθούν από τη σωστή θέση τους καταστρέφοντας την σωστή φόρμα της γάστρας. Στην κάτω φωτογραφία δεξιά φαίνεται ένα πηχάκι μπάλσας που ενώνει τις δύο κουπαστές για να τις κρατάει σε επαφή με τους νομείς. Συνολικά χρειάζονται 5~6 πηχάκια που μετά το πέρασμα του υαλόπανου, δεν χρειάζονται πλέον και θα αφαιρεθούν.
Εδώ φαίνεται και ο τρόπος που αφαιρούνται οι νομείς, (παρά το ‘αρνητικό’ σχήμα της γάστρας).

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_04_08_11_10_17_54.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_04_08_11_10_18_36.jpeg)

…και τελικά ήρθε η ανακούφιση μετά την κρυφή αγωνία του βάρους.


(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_04_08_11_10_19_31.jpeg)


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 04, 2011, 12:11:24
67 γραμμάρια!!!!!!!!!!!!!!
:respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2:
Είσαι σίγoυρος ότι η ζυγαριά είναι ρυθμισμένη στα KG και όχι στις LB; :laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:

 


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 04, 2011, 12:31:34
 :fool: :fool: :fool:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: apostolos on August 04, 2011, 12:39:52
Εχω κι εγω μια ίδια ζυγαρία και κλέβει 80 όλοκληρα γραμμάρια!!!!!! :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:







                                                                                                                             :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on August 04, 2011, 12:47:52
67 γραμμάρια !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O.M.G...και τρία..L.O.L.
 :crazy:
 :boat:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 04, 2011, 12:51:35
Χρήστο, βλέπω ότι δεν προηγήθηκε στοκάρισμα. :aporia: Δεν ήταν απαραίτητο ή μήπως αυτό θα γίνει πριν το τελικό γυαλοχάρτισμα και τη βαφή;


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 04, 2011, 13:09:49
Δεν ήθελα να στοκάρω πριν το γυαλί για δύο λόγους.
Κατ αρχάς δεν ήξερα που πηγαίνω από την άποψη του βάρους και πόσο στόκο θα μπορούσα να προσθέσω και κατά δεύτερον δεν ήθελα να βάλω ανάμεσα στα στρώματα του έποξι τον σιδηρόστοκο που είναι πολυεστερικός.
Η γάστρα είναι αρκετά στρωτή και τελικά πιστεύω πως θα είναι αρκετός ο στόκος πιστολιού που θα περάσω.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Μακης Γερακης on August 04, 2011, 13:24:10
Χρηστο απο οσο φαινεται απο τις φωτογραφιες, θα σε φτασει ο στοκος για να επιπεδωσεις την επιφανεια του σκαριου.Φιλε εχεις κανει υπεροχη δουλεια. :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on August 04, 2011, 15:01:43
Πούπουλο το ΒΑΠΟΡΟ!!!!! :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 04, 2011, 18:58:33
Απόστολε οι ζυγαριές που κλέβουν δείχνουν πιο βαριά τα πράγματα όχι πιο ελαφριά.  :laughing: :laughing:

Ο παρακάτω κατάλογος είναι δανεισμένος  από ένα παρόμοιο σκάφος το Apsara.
http://rg65.free.fr/start.php  (http://rg65.free.fr/start.php)
Περιλαμβάνει δυο εκδοχές την 'base' για ξύλινο σκάφος και την 'optimale'  για composite.
O στόχος μου είναι η δεύτερη εκδοχή  (optimal) και επειδή το δικό μου εκτόπισμα είναι μεγαλύτερο κατά 190 gr σκέπτομαι να χρησιμοποιήσω έρμα 600gr. αντί των 500.

Devis de poids
                           Base                Optimale
Coque                150g                     130g           Γάστρα
Gréement             60g                      60g            Κατάρτι-πανιά κλπ
Batterie                95g                      40g            Μπαταρίες
Servo barre          40g                      20g             Servo τιμονιού
Servo écoute        40g                      40g            Servo σκότας
RC                      30g                      30g             Δέκτης
lest                    500g                   500g             Έρμα
safran et quille      30g                     30g             Τιμόνι και καρίνα
TOTAL                945g                   850g            Σύνολο
Déplacement        865g                   770g            Εκτόπισμα

Πιστεύω πως είναι λογικά τα βάρη που δίνει και ελπίζω να μη ξεφύγω πολύ.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 04, 2011, 19:17:54
Από servo και δέκτη μπορεις να γλυτώσεις ακόμα 30 γρ. Τα άλλα εξαρτώνται από σένα. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 04, 2011, 19:36:41
Από servo και δέκτη μπορεις να γλυτώσεις ακόμα 30 γρ. Τα άλλα εξαρτώνται από σένα. :hello:
Από το δέκτη εντάξει μπορώ να κερδίσω 15~20gr.
Από τα servo; Τι έχεις υπ' όψη σου;


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 04, 2011, 19:56:15
Sail arm servo:
http://rc-station.de/shop/product_info.php?info=p84_Sail-Servo-Graupner-DES-678-BB-MG.html&XTCsid=0cb6ceb259614e3779ea2689ecf4796c
Πηδάλιο:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8752
Συολικό βάρος 44gr.
 :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 04, 2011, 20:30:38
Sail arm servo:
http://rc-station.de/shop/product_info.php?info=p84_Sail-Servo-Graupner-DES-678-BB-MG.html&XTCsid=0cb6ceb259614e3779ea2689ecf4796c
.........................
Sail-Servo Graupner DES 678 BB MG
Full Metal Gearbox with 2 ball bearings
Torque at 6.0 V (Ncm) approx. 75
Angular travel incl. trim approx. 2 x 45°
Transit speed at 4.8 V (sec. / 40°) approx. 0.14
Transit speed at 6.0 V (sec. / 40°) approx. 0.11
Weight g approx. 28
Gearbox MG
Bearings 2 x BB
Dimensions L x W x H mm approx. 32 x 16 x 33 mm

Λόγω της στενής γάστρας, με 6,5 cm βραχίονα servo και 80 μοίρες γωνία κίνησης servo, έχεις ~16 cm διαδρομή σκότας σε άξονα μήκους ~11,5cm. Νομίζω ότι θα χωράει. :hello:



Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 10, 2011, 14:40:36
Πολύ καλά Κώστα έχουμε αρκετές επιλογές.

Η καρίνα.
Εφαρμογή μιας ιδέας για την κατασκευή της καρίνας.
Ο στόχος ήταν να πετύχουμε μια στιβαρή κατασκευή που να μπορεί να σηκώνει το ενισχυμένο βάρος του έρματος (600~620 gr) χωρίς να καμπυλώνει.
Είχα σχετικά καλό αποτέλεσμα από την δοκιμή.
Στις φωτογραφίες φαίνεται η καρίνα που βγήκε με μικρά μεν ελαττώματα στην επιφάνειά της, που μπορούν όμως να διορθωθούν με λίγο στοκάρισμα. Είναι πολύ άκαμπτη παρά το μεγάλο μήκος της. (διαστάσεις 4,5Χ0,4Χ46 εκ).
Στις δύο τελευταίες φωτογραφίες φαίνεται το καλούπι στο οποίο πρεσαρίστηκαν τα εμποτισμένα πανιά γύρω από ένα κομμάτι μπάλσα 3 χιλ.
Το βάρος της καρίνας 40gr. (10gr πιο βαριά από το προβλεπόμενο).
Με το κόλπο αυτό μπορούμε να κατασκευάζουμε εύκολα καρίνες (και τιμόνια) με ρυθμό μία ανά 24 ώρες.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_10_08_11_1_20_58.jpeg)
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_10_08_11_1_22_01.jpeg)
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_10_08_11_1_22_56.jpeg)


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: mikesf on August 10, 2011, 14:57:27
Θεός ο Χρήστος...


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 10, 2011, 15:00:45
Σου άρεσε Μιχάλη έτσι; :hello: :hello:
Καλή βγήκε.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: mikesf on August 10, 2011, 15:20:14
Καλή μόνο? Τέλεια είναι... Αντε να τελειώνω το ΙΟΜ, (καλό Σεπτέμβρη) και ήδη έχω πάρει το βίντσι του RG65...  :lipsealed:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on August 10, 2011, 15:38:45
Πάρα πολύ καλή δουλειά με επαγγελματικό φινίρισμα. Κ. Χρήστο μου άρεσε πάρα πολύ το καλουπάκι για την κατασκευή της καρίνας. Πολύ έξυπνο!! :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 10, 2011, 16:55:59
Xρήστο καταπληκτική ιδέα για το καλούπι.:respect2: :respect2: :respect2:
Από τι υλικό είναι οι πρέσσες του καλουπιού;


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Atmovat on August 10, 2011, 17:19:49
 :respect: :respect:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 10, 2011, 18:21:43
Πριν και μετά το πρεσάρισμα.
Ένα σχέδιο του καλουπιού σε τομή.
Στην πραγματικότητα μάλλον εργαλείο είναι παρά καλούπι αφού μπορούμε σ΄αυτό να κατασκευάσουμε διαφόρων διαστάσεων καρίνες-τιμόνια.
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_10_08_11_5_04_43.jpeg)
Με το γκρι χρώμα είναι το καλούπι πρέσσα από νοβοπάν 16χιλ.
Με το μπλε φύλλο πολυαιθυλενίου 2χιλ. (Κώστα)
Με το μαύρο ύφασμα carbon 260γρ εμποτισμένο
Με το πράσινο ύφασμα γυαλιού 180 (ή 200γρ δεν θυμάμαι) εμποτισμένο
Με το κόκκινο η μπάλσα 3χιλ.
Όλα τα υλικά μαζί, πριν το πρεσάρισμα, μπαίνουν σε νάυλον σακούλα για να μην κολλήσουν στο νοβοπάν. Η σακούλα δεν φαίνεται στο σκίτσο για να μη μας μπερδεύει.
Με το πρεσάρισμα η μπάλσα παραμορφώνεται μόνη της και παίρνει το κατάλληλο σχήμα της συμμετρικής αεροτομής. Δεν χρειάζεται δηλαδή εκ των προτέρων διαμόρφωση.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 10, 2011, 19:14:57
Χρήστο, πάρα πολύ έξυπνη κατασκευή. Το ίδιο το καλούπι, σε τραπεζοειδείς καρίνες και πηδάλια, θα μπορούσε με μια ανάλογη τριγωνική προσθήκη, πάνω και κάτω, να λειτουργεί ανάλογα; Μάλλον ναι. Και πάλι :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on August 10, 2011, 20:58:19
 Χρήστο μας ''έστειλες'' πάλι!!!!!!
 :respect2: :respect2: :respect2:
Τέλεια πατέντα...
 :boat:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Cataman on August 10, 2011, 22:00:54
ΜαστροΧρήστο καταπληκτική ιδέα και εφαρμογή.  :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 13, 2011, 13:18:28
Συνέχεια της εργασίας.
Δεν βάζω πολλά σχόλια για οικονομία χρόνου.
Αν κάποιος θέλει διευκρινίσεις ευχαρίστως να τις δώσω.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_12_08_11_5_08_36.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_12_08_11_5_09_18.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_12_08_11_5_32_56.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_12_08_11_5_34_18.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_12_08_11_5_42_47.jpeg)
Βάρος με την κουβέρτα, το τιμόνι και την καρίνα.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_12_08_11_5_32_01.jpeg)
Διάμετρος καταρτιού 5χιλ.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 13, 2011, 18:36:19
Χρήστο υπέροχο.:respect2::respect2::respect2::respect2::respect2:
 
Τι τελικό βάρος υπολογίζεις, τώρα που "δείχνει" περισσότερο; :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 13, 2011, 20:05:21
Πιστεύω Κώστα πως αν χρησιμοποιήσω όλα τα 960γρ εκτοπίσματος που έχω υπολογίσει, μπορώ να έχω έρμα γύρω στα 650γραμ.
Που σημαίνει:
960cc X 1,02 (ειδ.βάρος αρμυρού νερού) = 980γραμ συνολικό βάρος κομπλέ σκάφους έξω από το νερό.
Σκέψου πως το έρμα αυτό θα κρέμεται από μια καρίνα που έχει καθαρό ύψος 37εκ. (Το ΙΟΜ έχει πιο κοντή καρίνα)
Είμαι πολύ περίεργος να δω πως θα ταξιδεύει αυτό το σκάφος.  :laughing: :laughing: :laughing:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 13, 2011, 20:17:07
Σύμφωνα με τη θεωρία, πρέπει να ταξιδεύει σωστά και άκρως ανταγωνιστικά. Σε βλέπω όπως πάς να κάνεις δοκιμές στο νησί και να μας έλθεις πίσω αξιόπλοος και ταχύπλοος. Χαιρετισμούς από τα Κατάπολα. :hello: :hello: :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 18, 2011, 15:46:50
Δυστυχώς παρά τις ελπίδες που είχα και την προσπάθειες που έκανα, δεν θα το προλάβω Κώστα.
Δεν πειράζει. Θα πάρω μαζί μου τον υπολογιστή και θα κάνω σχέδια για τις κατασκευές του χειμώνα.
Πνευματική εργασία στις διακοπές. :wall:

Μερικές φωτογραφίες από το σκαφάκι μου.
(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_18_08_11_2_23_33.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_18_08_11_2_24_52.jpeg)

Τα δύο servos τοποθετήθηκαν σε μια κινητή βάση με προοπτική να μεταφέρονται και στο άλλο RG65 (τον κλώνο) που θα έχει μια αντίστοιχη 'φωλιά' . Έτσι θα τα χρησιμοποιώ κι εκεί.
Είναι μια ιδέα που από καιρό έχω στο μυαλό μου.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_18_08_11_2_25_57.jpeg)


(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_18_08_11_2_27_12.jpeg)

Όλα τα εξαρτήματα είναι πρόχειρα τοποθετημένα για να ελέγξουμε την όλη κατάσταση.
Συνολικό βάρος 965 γρ. (χωρίς τις μπαταρίες).


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on August 18, 2011, 16:53:11
Αγωνιστικότατο look!!!! :respect2:

Με την πρώτη ματιά φαίνεται να είναι πολύ γρήγορο!!!


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on August 18, 2011, 17:55:03
Δυστυχώς παρά τις ελπίδες που είχα και την προσπάθειες που έκανα, δεν θα το προλάβω Κώστα.
Δεν πειράζει. Θα πάρω μαζί μου τον υπολογιστή και θα κάνω σχέδια για τις κατασκευές του χειμώνα.
Πνευματική εργασία στις διακοπές. :wall:
..............
Χρήστο θα περιμένω όταν γυρίσεις να κάνουμε παρέα τα βαψίματα και να πάμε για δοκιμαστικές.
Θα φτιάξουμε και τα πανάκια για όλα...
Καλά να περάσεις. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Cataman on August 18, 2011, 18:07:01
Μπράβο Χρήστο και για αυτή την καταπληκτική κατασκευή. :respect: :respect: :respect:
Καλές διακοπές να έχεις. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on August 18, 2011, 18:10:58
Ευχαριστώ πολύ Κώστα.
Είδα το Χαρούλη και ζήλεψα.
Θα πάρω το φουτάκι παρέα.
Για τα βαψίματα και τα πανιά είμαι απόλυτα σύμφωνος.
Ευχαριστώ πολύ Κοσμά.
Πήγες επάνω στα παιδιά και έδρασες.
Περιμένουμε φωτοφραφίες.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Κατωπόδης Βασίλης on August 18, 2011, 18:29:53
Εγώ θα πάω διακοπές με την μηχανή και δεν έχω χώρο ούτε για αναπτήρα. :cry:
Αν δω και παθαίνω σύνδρομο στέρησης  :kamikaze: θα πάρω κανένα Jamboσκαφο με καμιά πενηνταριά ευρώ και το στέλνω Λευκάδα με το ταχυδρομείο.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on October 08, 2011, 12:03:00
Για να ολοκληρωθεί η παρουσίαση της κατασκευής δείτε δύο φωτογραφίες του ακόμη.
Είναι τελειωμένο πλέον και περιμένει την καθέλκυση. Το όνομα αυτού Slimline.

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_08_10_11_10_52_24.jpeg)

(http://www.rc-boats.gr/gallery/136_08_10_11_10_54_35.jpeg)


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: BassJunkies on October 08, 2011, 12:06:20
Τι σκαφάρα είναι αυτή!!!! :lipsealed:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Cataman on October 08, 2011, 12:12:13
Μπράβο Χρήστο καταπληκτική δουλειά.  :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on October 08, 2011, 12:16:45
Υπέροχο Χρήστο. :respect2: :respect2: :respect2:
Έρχεται και το πανάκι του. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on October 08, 2011, 12:18:34
 :aporia:
Καλό μου φαίνεται...
:aporia: :aporia:
Πολύ καλό μου φαίνεται...
 :aporia: :aporia: :aporia:
Πάρα πολύ καλό μου φαίνεται!!!!
 :company:
Καλόταξιδο φίλε.
Η κατηγορία θα έχει πολύ ενδιαφέρον
 :hello:
 :sailing2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Γιάννης Σαμούρης on October 08, 2011, 21:31:07
Εδω παιδες εχουμε μπλεξει γιατι οταν ξεκιναει ο Χρηστος και δημιουργει παθαινεις πλακα και πας σπιτι σου Χρηστο :lipsealed: :lipsealed: :lipsealed:


 :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2: :respect2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on October 08, 2011, 23:02:46
Σιγά-σιγά παιδιά ... :laughing:.. κι εγώ σας αγαπάω :hello: :hello:
Δεν βλέπετε που κρατάω επιφυλάξεις για το αποτέλεσμα; Στο τέλος κουρεύουν το γαμπρό...
και δε μπορώ να το δοκιμάσω στη μπανιέρα, είναι βαθύ..


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: alexandros 101 on October 09, 2011, 21:37:38
χρηστο προσφερουμε  πισινα δοκιμων!
 :sailing2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: alexandros 101 on October 09, 2011, 21:44:56
σημερα  ξεκινησε η κατασκευη  νεου rg 65 jif  απο εναν  ξαδελφο  μου  . το hull ετοιμο με  εποξικη και πανακι πιδαλιο,καρινα50% ετοιμα .συνολο ερατοωρων  4
Ελπιζω συντομα  να  ειναι  στην παρεα  μας..


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: koronet on October 09, 2011, 21:57:23
σημερα  ξεκινησε η κατασκευη  νεου rg 65 jif  απο εναν  ξαδελφο  μου  . το hull ετοιμο με  εποξικη και πανακι πιδαλιο,καρινα50% ετοιμα .συνολο ερατοωρων  4
Ελπιζω συντομα  να  ειναι  στην παρεα  μας..
:postpics:

Μήπως πρέπει να ανοίξεις νέο topic: RG65 Jif;;;;;;;;


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on October 09, 2011, 22:10:23
Με το καλό να ορίσει ο ξάδελφος στην παρέα μας.

Ξεπεράσατε σε ταχύτητα και τον Κώστα/Laerke. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on October 09, 2011, 22:30:09
Μήπως πρέπει να ανοίξεις νέο topic: RG65 Jif;;;;;;;;

Έχουμε ήδη τόπικ στην κοινότητα για αυτό το μοντέλο......από το 2009 παρακαλώ!!! (οι πρώτες προσπάθειες.....)
 :company:
 :sailing2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: matgav on October 09, 2011, 22:31:55
Έτσι να μεγαλώνει η κατηγορία!!!!!!!!
Με διάφορα σκάφη!!!!!!!!
 :sailing2:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Spiros Mitsialis on November 24, 2011, 10:54:33
Αγαπητέ Χρήστο. Είναι πλεονασμός να παραθέσω και τα δικά μου θετικά σχόλια γιά τη δουλειά σου. Εξάλλου η αξία των επαίνων είναι ανάλογη της αξίας του επαινώντα, και εγώ είμαι πολύ καινούργιος εδώ. Από τους καινούργιους, ο καλύτερος επαινος είναι μάλλον η απορία. Να σου εκφράσω λοιπόν τις απορίες μου ελπίζοντας στα φώτα σου. Στις φωτογραφίες λοιπόν της τέταρτης σελίδας της καταχώρησης σου φαίνονται τα σέρβο τοποθετημένα επάνω στο ντέκ, δηλαδή εκτεθειμένα στο νερό. Αν η τοποθέτηση αυτή είναι μόνιμη, δεν υπάρχει κίνδυνος να βραχούν? Επίσης στην όγδοη φωτογραφία της ίδιας σελίδας, φαίνεται στο σέρβο των πανιών λευκή τροχαλία, ενώ σε επόμενη φωτογραφία, του έχεις προσαρμόσει μπράτσο. Η τελική επιλογή ποιά ήταν? Τέλος στην προτελευταία φωτογραφία, φαίνεται και ένα άλλο άνοιγμα πάνω στο ντέκ μπροστά και δεξιά από τα σέρβο. Αυτό τι πρόκειται να εξυπηρετήσει? Αγαπητέ Χρήστο γιά την ώρα αυτά τα λίγα. Όπως προχωρά και η δική μου κατασκευή, θα σε ξαναφορτοθώ. Ευχαριστώ εκ των προτέρω γιά τις απαντήσεις σου.


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Χρήστος Λάρδης on November 24, 2011, 11:32:02
Ευχαριστώ Γιώργο για την καλή κριτική σου.
Ευχαρίστως θα σου απαντήσω σε όσες ερωτήσεις μπορώ. Έχε όμως υπ’ όψη σου πως γενικά, μου αρέσει να πειραματίζομαι αναζητώντας νέες λύσεις στα προβλήματα. Όχι πάντα με επιτυχία.
Η όλη διάταξη είναι μια εκδοχή όχι και πολύ συνηθισμένη που δούλεψε τελικά χωρίς πρόβλημα.
Διαλέγω servos που είναι αδιάβροχα αν δεν βρω πριν τα τοποθετήσω φροντίζω να τα στεγανοποιώ με σιλικόνη. Συνήθως το πρόβλημα υπάρχει με τα μικρά του τιμονιού. Βίντζια βρίσκεις αρκετά που είναι από την κατασκευή τους αδιάβροχα.
Στεγανοποιώ επίσης και το κενό που υπάρχει μεταξύ του servo και του ντεκ.
Προτιμώ την εξωτερική τοποθέτηση όλου του συστήματος για εύκολο έλεγχο της λειτουργίας του.
Με μια ματιά εντοπίζεις το πρόβλημα και το σπουδαιότερο, επεμβαίνεις άμεσα χωρίς να χρειαστεί να ξηλώσεις το μισό σκάφος για να αντικαταστήσεις μια σκότα ή μια τροχαλία.
Η παραλληλόγραμμη τρύπα κοντά στο κατάρτι είναι για την μπαταρία, τον διακόπτη και τον δέκτη.
Τελικά τοποθέτησα το ράουλο και όχι το μπράτσο.
Ελπίζω να σε κάλυψα.
Αν όχι επανερχόμαστε. :hello:


Title: Re: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Post by: Spiros Mitsialis on November 27, 2011, 16:47:46
Αγαπητέ Χρήστο σ'ευχαριστώ πολύ. Δεν γνώριζα ότι υπάρχουν αδιάβροχα σερβος. Δεν μπορώ να ακολουθήσω αυτή τη λύση γιατί τα δικά μου σερβος είναι απλά και φοβούμαι ότι δεν θα καταφέρω να τα στεγανοποιήσω.  Θα σε ξαναφοτωθώ όταν φτάσω στα πανιά όπου δηλώνω πλήρη άγνοια. Καλημέρα και πάλι ευχαριστώ




SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal