It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: 1 2 [3] 4 5 6   Go Down
  Print  
Author Topic: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.  (Read 14477 times)
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #30 on: August 04, 2011, 12:05:56 »

Αφού τελείωσε το πέτσωμα ήρθε η σειρά του γυαλόχαρτου.
Χρησιμοποιήθηκε σηλερόχαρτο Νο 120 για να πάρει τις χοντρές ανωμαλίες (με προσοχή διότι κόβει πολύ υλικό), και στη συνέχεια Νο 180. Για να τριφτούν τα εξογκώματα μόνο και να μην αφαιρεθεί υλικό και από τα βαθουλώματα, πρέπει πάντοτε να δουλεύουμε τα γυαλόχαρτα με τάκο.
Στη συνέχεια περάστηκε ένα χέρι εποξική ρητίνη. Την επομένη πέρασα ένα υαλόπανο 68gr .
Θα μπορούσε να έχει περαστεί κατευθείαν το πανάκι.
Γιατί αυτή η διαδικασία που μας πηγαίνει μια μέρα πίσω;
Η κυανοακριλική που χρησιμοποιήθηκε για το κόλλημα του πετσώματος έκανε τοπικά την μπάλσα πιο σκληρή με αποτέλεσμα τα γυαλόχαρτα να κόβουν περισσότερο τη καθαρή μπάλσα και πολύ λιγότερο τα σημεία που είχαν εμποτιστεί από την κόλλα. Περνώντας λοιπόν την ρητίνη κάνουμε μια ομοιογενή επιφάνεια που μπορούμε να τρίψουμε με ακρίβεια. Όπως καταλάβατε έγινε ένα ακόμη τρίψιμο με Νο180.
Ένα ελαφρύ τρίψιμο έγινε και μετά το πέρασμα του υαλόπανου.
Το σκάφος έγινε δυνατό, δεν φοβόμαστε την παραμόρφωση και ήρθε η στιγμή να ξεκαλουπώσουμε.





Οι βάσεις που στηρίζουν τους νομείς γίνονται αρκετά μεγαλύτερες από το πλάτος του σκάφους για να γίνεται άνετα το ξεβίδωμα.
Επειδή τα πηχάκια του πετσώματος δεν είναι κολλημένα επάνω στους νομείς αλλά μόνο μεταξύ τους, έχουν την τάση να απομακρυνθούν από τη σωστή θέση τους καταστρέφοντας την σωστή φόρμα της γάστρας. Στην κάτω φωτογραφία δεξιά φαίνεται ένα πηχάκι μπάλσας που ενώνει τις δύο κουπαστές για να τις κρατάει σε επαφή με τους νομείς. Συνολικά χρειάζονται 5~6 πηχάκια που μετά το πέρασμα του υαλόπανου, δεν χρειάζονται πλέον και θα αφαιρεθούν.
Εδώ φαίνεται και ο τρόπος που αφαιρούνται οι νομείς, (παρά το ‘αρνητικό’ σχήμα της γάστρας).





…και τελικά ήρθε η ανακούφιση μετά την κρυφή αγωνία του βάρους.


Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2689


GRE 17


« Reply #31 on: August 04, 2011, 12:11:24 »

67 γραμμάρια!!!!!!!!!!!!!!
Respect Respect Respect Respect Respect Respect Respect Respect Respect Respect
Είσαι σίγoυρος ότι η ζυγαριά είναι ρυθμισμένη στα KG και όχι στις LB; LaughingLaughingLaughingLaughingLaughing

 
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #32 on: August 04, 2011, 12:31:34 »

 Fool Fool Fool
Logged
apostolos
Ναύαρχος
*********
Offline Offline

Posts: 5646



« Reply #33 on: August 04, 2011, 12:39:52 »

Εχω κι εγω μια ίδια ζυγαρία και κλέβει 80 όλοκληρα γραμμάρια!!!!!! Crazy Crazy Crazy Crazy Crazy Crazy Crazy Crazy







                                                                                                                             Laughing Laughing Laughing Laughing
Logged
matgav
Πλωτάρχης
*****
Offline Offline

Posts: 997



« Reply #34 on: August 04, 2011, 12:47:52 »

67 γραμμάρια !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O.M.G...και τρία..L.O.L.
 Crazy
 Boat
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2689


GRE 17


« Reply #35 on: August 04, 2011, 12:51:35 »

Χρήστο, βλέπω ότι δεν προηγήθηκε στοκάρισμα. Απορία Δεν ήταν απαραίτητο ή μήπως αυτό θα γίνει πριν το τελικό γυαλοχάρτισμα και τη βαφή;
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #36 on: August 04, 2011, 13:09:49 »

Δεν ήθελα να στοκάρω πριν το γυαλί για δύο λόγους.
Κατ αρχάς δεν ήξερα που πηγαίνω από την άποψη του βάρους και πόσο στόκο θα μπορούσα να προσθέσω και κατά δεύτερον δεν ήθελα να βάλω ανάμεσα στα στρώματα του έποξι τον σιδηρόστοκο που είναι πολυεστερικός.
Η γάστρα είναι αρκετά στρωτή και τελικά πιστεύω πως θα είναι αρκετός ο στόκος πιστολιού που θα περάσω.
Logged
Μακης Γερακης
Μετα τα 98 σταματαω τον μοντελισμο
Ναύαρχος
*********
Offline Offline

Posts: 5190



« Reply #37 on: August 04, 2011, 13:24:10 »

Χρηστο απο οσο φαινεται απο τις φωτογραφιες, θα σε φτασει ο στοκος για να επιπεδωσεις την επιφανεια του σκαριου.Φιλε εχεις κανει υπεροχη δουλεια. Respect
Logged
BassJunkies
Administrator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 5014


So many projects to do...but not enough time!!!!


WWW
« Reply #38 on: August 04, 2011, 15:01:43 »

Πούπουλο το ΒΑΠΟΡΟ!!!!! Respect
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #39 on: August 04, 2011, 18:58:33 »

Απόστολε οι ζυγαριές που κλέβουν δείχνουν πιο βαριά τα πράγματα όχι πιο ελαφριά.  Laughing Laughing

Ο παρακάτω κατάλογος είναι δανεισμένος  από ένα παρόμοιο σκάφος το Apsara.
http://rg65.free.fr/start.php
Περιλαμβάνει δυο εκδοχές την 'base' για ξύλινο σκάφος και την 'optimale'  για composite.
O στόχος μου είναι η δεύτερη εκδοχή  (optimal) και επειδή το δικό μου εκτόπισμα είναι μεγαλύτερο κατά 190 gr σκέπτομαι να χρησιμοποιήσω έρμα 600gr. αντί των 500.

Devis de poids
                           Base                Optimale
Coque                150g                     130g           Γάστρα
Gréement             60g                      60g            Κατάρτι-πανιά κλπ
Batterie                95g                      40g            Μπαταρίες
Servo barre          40g                      20g             Servo τιμονιού
Servo écoute        40g                      40g            Servo σκότας
RC                      30g                      30g             Δέκτης
lest                    500g                   500g             Έρμα
safran et quille      30g                     30g             Τιμόνι και καρίνα
TOTAL                945g                   850g            Σύνολο
Déplacement        865g                   770g            Εκτόπισμα

Πιστεύω πως είναι λογικά τα βάρη που δίνει και ελπίζω να μη ξεφύγω πολύ.
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2689


GRE 17


« Reply #40 on: August 04, 2011, 19:17:54 »

Από servo και δέκτη μπορεις να γλυτώσεις ακόμα 30 γρ. Τα άλλα εξαρτώνται από σένα. Hello
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #41 on: August 04, 2011, 19:36:41 »

Από servo και δέκτη μπορεις να γλυτώσεις ακόμα 30 γρ. Τα άλλα εξαρτώνται από σένα. Hello
Από το δέκτη εντάξει μπορώ να κερδίσω 15~20gr.
Από τα servo; Τι έχεις υπ' όψη σου;
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2689


GRE 17


« Reply #42 on: August 04, 2011, 19:56:15 »

Sail arm servo:
http://rc-station.de/shop/product_info.php?info=p84_Sail-Servo-Graupner-DES-678-BB-MG.html&XTCsid=0cb6ceb259614e3779ea2689ecf4796c
Πηδάλιο:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8752
Συολικό βάρος 44gr.
 Hello
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2689


GRE 17


« Reply #43 on: August 04, 2011, 20:30:38 »

Sail-Servo Graupner DES 678 BB MG
Full Metal Gearbox with 2 ball bearings
Torque at 6.0 V (Ncm) approx. 75
Angular travel incl. trim approx. 2 x 45°
Transit speed at 4.8 V (sec. / 40°) approx. 0.14
Transit speed at 6.0 V (sec. / 40°) approx. 0.11
Weight g approx. 28
Gearbox MG
Bearings 2 x BB
Dimensions L x W x H mm approx. 32 x 16 x 33 mm

Λόγω της στενής γάστρας, με 6,5 cm βραχίονα servo και 80 μοίρες γωνία κίνησης servo, έχεις ~16 cm διαδρομή σκότας σε άξονα μήκους ~11,5cm. Νομίζω ότι θα χωράει. Hello

Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #44 on: August 10, 2011, 14:40:36 »

Πολύ καλά Κώστα έχουμε αρκετές επιλογές.

Η καρίνα.
Εφαρμογή μιας ιδέας για την κατασκευή της καρίνας.
Ο στόχος ήταν να πετύχουμε μια στιβαρή κατασκευή που να μπορεί να σηκώνει το ενισχυμένο βάρος του έρματος (600~620 gr) χωρίς να καμπυλώνει.
Είχα σχετικά καλό αποτέλεσμα από την δοκιμή.
Στις φωτογραφίες φαίνεται η καρίνα που βγήκε με μικρά μεν ελαττώματα στην επιφάνειά της, που μπορούν όμως να διορθωθούν με λίγο στοκάρισμα. Είναι πολύ άκαμπτη παρά το μεγάλο μήκος της. (διαστάσεις 4,5Χ0,4Χ46 εκ).
Στις δύο τελευταίες φωτογραφίες φαίνεται το καλούπι στο οποίο πρεσαρίστηκαν τα εμποτισμένα πανιά γύρω από ένα κομμάτι μπάλσα 3 χιλ.
Το βάρος της καρίνας 40gr. (10gr πιο βαριά από το προβλεπόμενο).
Με το κόλπο αυτό μπορούμε να κατασκευάζουμε εύκολα καρίνες (και τιμόνια) με ρυθμό μία ανά 24 ώρες.



Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5 6   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal