It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: [1] 2 3 ... 6   Go Down
  Print  
Author Topic: Νέο ιστιοπλοϊκό στην κατασκευαστική κλίνη.  (Read 19278 times)
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« on: July 22, 2011, 23:57:25 »

Πρόκειται για ένα σκάφος της κατηγορίας RG65.
Αμέσως γεννάται το ερώτημα:
Ποια η σκοπιμότητα της κατασκευής ενός ακόμη νέου RG65 αφού ήδη κατασκευάζονται δύο και έπονται μερικοί κλώνοι τους;
Ο λόγος απλός: Η φαγούρα στα χέρια και στη σκέψη μου που ενισχύεται από την πιθανότητα να βρεθώ μακριά από το εργαστήριο μου λόγω διακοπών. (Oπότε παίρνω δουλειά μαζί μου. Δουλειά που χρειάζεται μόνο λίγα υλικά και ελάχιστα απλά εργαλεία).
Άλλος ένας λόγος είναι πως παρουσιάζεται η ευκαιρία να δοκιμάσω απέναντι στα δύο εξαιρετικά σκάφη που ετοιμάζουν ο Μάνθος και ο Κώστας, ένα σκαφάκι που οι φόρμες του μου καρφώθηκαν από κάποια εντυπωσιακά ΙΟΜ που είδαμε πρόσφατα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα ήθελα να τα εξερευνήσω όσο μπορώ.
Είναι λοιπόν ένα στενό σκάφος με μια έντονη ακμή στα πλευρά που οι επιδόσεις του στηρίζονται στο μικρό εκτόπισμα (κάτω από τα 900 gr), σε μια μικρή βρεχόμενη επιφάνεια (5,9 τετρ. παλάμες), μικρή μετωπική επιφάνεια (λόγω μικρού πλάτους 12 εκ.). Αρκετά σουβλερό στη πλώρη (12 μοίρες) και με μια αρκετά επίπεδη επιφάνεια πλαναρίσματος χαμηλά και πίσω. Τα πλεονεκτήματα αυτά βέβαια είναι στα χαρτιά και μένει να επαληθευτούν στην πράξη.
Επίσης κάτι μου λέει, που δεν θέλω προς το παρόν να αναφέρω για να μη γίνω ρεζίλη, πως αυτή η πλευρική ακμή παίζει ένα σημαντικό ρόλο στα όρτσα. Το αφήνω και θα το δούμε στην πλεύση.
Το σκάφος σχεδιάστηκε με το σχεδιαστικό πρόγραμμα Delftship στην free έκδοσή του με το οποίο πειραματίζομαι όσο μπορώ, όταν έχω ευκαιρία.
Την καρίνα και το τιμόνι θα τα δανειστώ από παρόμοια σκάφη γιατί δεν ξέρω πώς να υπολογίσω το μέγεθος και την φόρμα τους. Θα απαιτηθούν πολλές δοκιμές και αλλαγές.
Το ίδιο θα γίνει και με την ιστιοφορία που θα έχει μεν όλη την επιτρεπόμενη από τον κανονισμό επιφάνεια αλλά νομίζω θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από την συνηθισμένη. Θα δούμε μέχρι τότε. Αν υπάρχει κάποιος που θα ήθελε να βοηθήσει με τις γνώσεις του, θα του ήμουν υπόχρεος.
Η κατασκευή θα γίνει με τον κλασικό τρόπο του πετσώματος με πήχες επάνω σε νομείς. Όλοι οι νομείς θα αφαιρεθούν στο τέλος και η γάστρα θα ενισχυθεί με εμποτισμένα λεπτά γυαλόπανα μέσα και έξω.
Το πέτσωμα θα γίνει με μπάλσα 8/2χιλ και οι προσωρινοί νομείς θα είναι από απλό κόντρα πλακέ 4χιλ.
Με τη σκέψη πως κάθε προσπάθεια πρέπει να αποτελεί πηγή εμπειρίας για όλους μας, ανεξάρτητα από την επιτυχία ή την αποτυχία της, λέω να κάνω παρουσίαση της κατασκευής μου με λεπτομέρειες. Φωτογραφίες και επεξηγήσεις.
Προτείνω να κάνετε προτάσεις, διορθώσεις και να λέμε γνώμες και απορίες ώστε να έχουμε μια δική μας ζωντανή παρουσίαση-οδηγό για όποιον θα θελήσει να κατασκευάσει ένα σκάφος με τον τρόπο αυτό.
Εάν υπάρχει ενδιαφέρον και τα πράγματα εξελιχθούν καλά μπορούμε στο τέλος να μεταφέρουμε την συζήτηση με μορφή άρθρου στα ‘Τεχνικά άρθρα’.
Logged
matgav
Πλωτάρχης
*****
Offline Offline

Posts: 997



« Reply #1 on: July 23, 2011, 00:05:34 »

Πολύ ωραίες οι σκέψεις σου Χρήστο!!!!
Ξεκίνα και είμαι σίγουρος ότι θα κρατήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον όλων μας....

Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2694


GRE 17


« Reply #2 on: July 23, 2011, 00:11:07 »

Χρήστο, για μια ακόμα φορά μας αφήνεις Lip Sealed Lip Sealed Lip Sealed Lip Sealed με τις ιδέες σου, αλλά και τη δημιουργικότητά σου. Περιμένουμε λοιπόν με ανυπομονησία το ξεκίνημα της παρουσίασης ...και των διακοπών σου. Τι θα έλεγες για ορεκτικό να δούμε ένα σχέδιο του σκάφους;  Απορία
Logged
Cataman
The Cameramantzis
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 6034


Kosmas (Cataman) TSATAL0GL0Y


WWW
« Reply #3 on: July 23, 2011, 00:14:57 »

Και μετά λένε εμένα Ακούραστο.  Lip Sealed
Χρήστο στις διακοπές σου να μην ξεχνάς να τρως, ααααα κάνε και κανά μπανάκι πού και πού στην θάλασσα.  whilstle

Από τα λεγόμενά σου πάντως το αποτέλεσμα είμαι σίγουρος ότι θα είναι απλά τέλειο.  Respect Respect
Για να δούμε, για να δούμε.
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2694


GRE 17


« Reply #4 on: July 23, 2011, 00:17:08 »

......................
Άλλος ένας λόγος είναι πως παρουσιάζεται η ευκαιρία να δοκιμάσω απέναντι στα δύο εξαιρετικά σκάφη που ετοιμάζουν ο Μάνθος και ο Κώστας, ένα σκαφάκι που οι φόρμες του μου καρφώθηκαν από κάποια εντυπωσιακά ΙΟΜ που είδαμε πρόσφατα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα ήθελα να τα εξερευνήσω όσο μπορώ.
.................
Εγώ γιατί έχω υπόψιν μου κι άλλον έναν, τουλάχιστον; Ξέρεις κάτι που δεν ξέρω;
Πάντως, από την αρχή πίστευα ότι θα "γαργαληθείς". Laughing Laughing Laughing
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #5 on: July 23, 2011, 00:37:09 »

Αν μετρήσουμε και τα εκτός κανονισμού κατηγορίας είναι πράγματι κι ο Αλέξανδρος.
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2694


GRE 17


« Reply #6 on: July 23, 2011, 07:32:13 »

Αν μετρήσουμε και τα εκτός κανονισμού κατηγορίας είναι πράγματι κι ο Αλέξανδρος.

Επιβεβαίωσες την υποψία μου. Κι απ' ότι έχω αντιληφθεί, περιμένει με ανυπομονησία τον κλώνο του για να μπει στην κατηγορία και στους κανονισμούς. Laughing Laughing Laughing 

 
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #7 on: July 23, 2011, 13:19:48 »

Ξεκινάμε λοιπόν από την παρουσίαση των σχεδίων.
(..και για να καλύψουμε τα νώτα μας δηλώνουμε πώς είναι ελεύθερα σχέδια που ο καθένας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει όπως είναι ή να τα τροποποιήσει όπως θέλει και να κατασκευάσει όσα σκαφάκια μπορεί. Δεν μπορώ όμως να εγγυηθώ πως είναι σωστά και θα οδηγήσουν στην κατασκευή ενός σωστού μοντέλου. Δεν είμαι ναυπηγός και όποιος δουλέψει με αυτά το κάνει με δική του ευθύνη για το αποτέλεσμα. Καλύτερα λοιπόν αφήστε να δούμε τι σκάφος θα προκύψει και μετά αν θέλετε, καταπιάνεστε με την διαδικασία).

Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #8 on: July 23, 2011, 13:47:02 »

Ξεκινάμε με την κατασκευή της ναυπηγικής κλίνης.
Είναι φτιαγμένη από MDF 16χιλ πάχους και αρκετά μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το μέγεθος του μοντέλου.
Χαράχτηκε η αξονική γραμμή και με ακρίβεια, οι κάθετες που αντιστοιχούν στη θέση των νομέων.




Οι νομείς τυπωμένοι από το printer και κολλημένοι στο κόντρα πλακέ των 4χιλ.
Για το κόλλημα κανονικά πρέπει να χρησιμοποιούμε βενζινόκολλα (contact) γιατί οι ακριλικές περιέχουν νερό που εμποτίζει το χαρτί και καθώς στεγνώνουν τραβάνε το κόντρα πλακέ και το πετσικάρουν. Στην περίπτωση όμως που υποχρεωτικά θα χρησιμοποιήσουμε ακριλική για να αποφύγουμε το πετσικάρισμα πρέπει να κολλήσουμε και στην πίσω πλευρά ένα άλλο χαρτί που να εξισορροπεί την τάση. Εδώ κόλλησα εφημερίδα. Επάνω στους νομείς είναι σχεδιασμένη μια κατακόρυφη που αντιστοιχεί στον άξονα του σκάφους και μια οριζόντια που ορίζει την ίσαλο.(κόκκινες γραμμές)




Αυτά είναι τα πηχάκια που θα στηρίζουν τους νομείς στη βάση. Έχουν διάσταση 1,5Χ2Χ15εκ. Επάνω τους είναι σημαδεμένη η θέση του άξονα του σκάφους.




Ο νομέας Νο6 στηριγμένος και ευθυγραμμισμένος στο πηχάκι.




Όλοι οι νομείς στη θέση τους. Η απόσταση μεταξύ τους είναι ίση με το ένα δέκατο του μήκους του σκάφους. Οι νομείς είναι δέκα. Ο πρώτος της πλώρης δεν υπάρχει γιατί είναι μια σκέτη κατακόρυφη γραμμή. Αντί αυτού σχεδιάζεται ένας νομέας, ο Νο 0.5 στη μέση της απόστασης μεταξύ της πλώρης και του νομέα Νο1. Αυτός βοηθάει πολύ στη σωστή διαμόρφωση της περιοχής της πλώρης.





Στη συνέχεια τοποθετήθηκε χαρτοταινία στα σώκορα των νομέων για να μην κολλήσει κατά λάθος  επάνω τους το πέτσωμα. Καλύτερη είναι η χρωματιστή ταινία μασκαρίσματος. Είναι πιο λεία και κάνει πιο σωστά τη δουλειά.

Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2694


GRE 17


« Reply #9 on: July 23, 2011, 18:33:50 »

Η παρουσία της κατασκευής σου, Χρήστο, φαίνεται ότι θα αποτελέσει σεμινάριο για τους επίδοξους, αλλά και τους υπάρχοντες κατασκευαστές ιστιοπλοϊκών μοντέλων, και όχι μόνο. Περιμένουμε ανυπόμονα τη συνέχεια.  Respect Respect Respect
Logged
BassJunkies
Administrator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 5016


So many projects to do...but not enough time!!!!


WWW
« Reply #10 on: July 23, 2011, 19:52:20 »

Εγώ θα συμφωνήσω με τον Κοσμά!!! Company Δεν είναι μόνο ο Κοσμάς ακούραστος!!!  Respect

Θέλω να δω πως θα διαμορφωθεί η πλώρη του σκάφους!!! Απορία
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2694


GRE 17


« Reply #11 on: July 23, 2011, 20:02:50 »

Παρατηρώντας το σχήμα των νομέων, να υποθέσω ότι η γάστρα μετά την κατασκευή της θα βγεί συρταρωτά από αυτούς; Απορία
Logged
BassJunkies
Administrator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 5016


So many projects to do...but not enough time!!!!


WWW
« Reply #12 on: July 23, 2011, 20:03:58 »

Κι εγώ αυτή την γνώμη έχω!!!!  Απορία Για να δούμε τι θα κάνουν τα μαγικά χέρια του κ. Χρήστου!!! Respect
Logged
manoliow
Αντιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 1819



WWW
« Reply #13 on: July 23, 2011, 21:15:16 »

Το να βγει συρταρωτό το έχει ξανακάνει ο κ. Χρήστος...

Εγώ ελπίζω να το κάνει έτσι: http://www.rc-boats.gr/index.php?topic=3593.msg50135#msg50135

 Whoot Whoot
 Hello Hello
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4732


« Reply #14 on: July 24, 2011, 00:13:30 »

Στην τελευταία φωτογραφία φαίνεται καθαρά πως τα πηχάκια που στηρίζουν τους νομείς είναι βιδωμένα επάνω στη βάση. Έπρεπε να έχω ήδη διευκρινίσει πως δεν είναι και κολλημένα επάνω στη βάση.
Όταν τελειώσω το πέτσωμα θα τρίψω-στοκάρω-ξανατρίψω και αφού περάσω το εμποτισμένο γυαλούφασμα, ξεβιδώνω τις βίδες και απελευθερώνεται όλο το σκάφος έχοντας και τους νομείς μέσα του. Αρχίζοντας από τον μικρότερο νομέα τον περιστρέφω γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του και βγαίνει πολύ εύκολα.
Είναι πολύ απλή διαδικασία. Πιο δύσκολο να την περιγράψεις παρά να την εφαρμόσεις.
Θα το δούμε και στη πράξη όταν έρθει η κατάλληλη ώρα.

Αν θέλουν οι φίλοι που ήδη κατασκευάζουν με το τρόπο αυτό τα σκαφάκια τους να παρεμβάλουν πατέντες και παραλλαγές που τυχόν εφαρμόζουν. Έτσι θα κάνουμε πιο πλήρη την περιγραφή της μεθόδου αυτής.

..και βέβαια δεν χρειάζεται να έχουμε μαγικά χέρια. Χρειάζεται υπομονή, μεράκι και διάθεση για πειραματισμό.

Για να συνεχίσω, εκτός από χρόνο, χρειάζομαι μπάλσα και μέσης πυκνότητας κυανοακριλική.
Από Δευτέρα λοιπόν η συνέχεια.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 6   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal