It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
RG65 Apsara Bouchain (Bilingual)
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: [1] 2 3 ... 5   Go Down
  Print  
Author Topic: RG65 Apsara Bouchain (Bilingual)  (Read 6000 times)
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« on: January 04, 2013, 19:19:48 »

Please wait till I upload the hole history before posting your comments. There will be a "To be Continued" sign at the end.

Παρακαλώ κάντε υπομονή μέχρι να αναρτήσω ολόκληρη την ιστορία, πριν αναρτήσετε τα σχόλια σας. Θα υπάρξει πινακίδα "Σύντομα η συνέχεια" στο τέλος

 Thanks
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #1 on: January 04, 2013, 19:33:35 »

Ocypète Construction History

Following my successful Razor3 Footy build, I decided to move on to the RG65 class.
After some search for free plans I found that the Apsara Bouchain would best fit my likes and building skills (or lack of).
Got the plans from http://rg65.free.fr/ but it was only with the great help from Johannes at forum.rg-65.de who gave me the plank plans that I managed to actually construct the boat.

Before actually building the boat I did a mock-up with cardboard to study the working area I would have since I wasn’t going to fully follow the plans given, as to the placing of the equipment. Later on I realized that I didn’t spend enough time studying.

Η εξέλιξη κατασκευής της Ωκυπέτης

Ακολουθώντας την επιτυχή κατασκευή του Footy Razor3, αποφάσισα να προχωρήσω στην κατηγορία RG65.
Μετά από κάποια έρευνα για δωρεάν σχέδια κατέληξα στο Apsara Bouchain που θα ταίριαζε καλύτερα στα γούστα και τις κατασκευαστικές μου ικανότητες (ή την έλλειψη τους).
Τα σχέδια πάρθηκαν από το http://rg65.free.fr/ αλλά ήταν μόνο με τη μεγάλη βοήθεια από τον Johannes στο forum.rg-65.de που προμήθευσε τα πατρόν των ξύλων που έγινε δυνατό να κατασκευαστεί το σκάφος στην πραγματικότητα.

Πριν από την κανονική κατασκευή το σκάφος έγινε σε μια μακέτα από χαρτόνι για να μελετηθεί ο χώρος εργασίας που θα είχα, δεδομένου ότι δεν επρόκειτο να ακολουθήσω πλήρως τα σχέδια που δίνονται ως προς τη τοποθέτηση του εξοπλισμού. Αργότερα κατάλαβα ότι δεν αφιέρωσα αρκετό χρόνο στην μελέτη.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #2 on: January 04, 2013, 19:34:48 »

Then the frames where redesigned for construction using 1,5mm balsa wood, printed, glued and cut from 2mm walnut tree plywood. For easier removal, small cuts and holes where done to the four fames that would be letter on, kept in the boat.
The keel and rudder where cut from the same plywood but shorter all around so they could later be dressed with 1,5mm Balsa and achieve a wing shape. The rudders bar was created with a 3mm brass solid rod.

Στη συνέχεια, οι νομείς επανασχεδιάστηκαν για την κατασκευή χρησιμοποιώντας 1,5 mm Balsa, εκτυπώθηκαν, κολλήθηκαν και κόπηκαν από 2 χιλιοστά κόντρα πλακέ καρυδιάς. Για ευκολότερη αποκοπή, μικρές εγκοπές και τρύπες έγιναν στους τέσσερις νομείς που αργότερα θα παρέμεναν στο σκάφος.
Η καρίνα και το πηδάλιο κόπηκαν από το ίδιο κόντρα πλακέ, αλλά σε μικρότερη διάσταση γύρω-γύρω, ώστε αργότερα να ντυθούν με 1,5 mm Balsa και να επιτευχθεί το επιθυμητό σχήμα σταγόνας. Ο άξονας του πηδαλίου κατασκευάστηκε από μπρούτζινη ντίζα 3mm.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #3 on: January 04, 2013, 19:36:05 »

All planks where printed, as the frames, glued on 1,5mm Balsa and cut. Then they where processed by a thinned solution of epoxy to absorb as much as possible and achieve maximum waterproof and strength, since at that thickness Balsa is very fragile.

Όλες οι σανίδες εκτυπώθηκαν, όπως οι νομείς, κολλήθηκαν σε 1,5 mm Balsa και κόπηκαν. Στη συνέχεια, περάστηκαν ένα αραιωμένο διάλυμα εποξικής ρητίνης για να απορροφήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη και να επιτευχθεί η μέγιστη αδιαβροχοποίηση αλλά και δύναμη, αφού σε εκείνο το πάχος η Balsa είναι πολύ εύθραυστη.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #4 on: January 04, 2013, 19:37:02 »

In the original drawings the frames where placed with an unusual spacing so again with the help from Johannes new ones where placed at 10 equal distances.

Στα αρχικά σχέδια η τοποθέτηση των νομέων ήταν κάπως ασυνήθιστη οπότε πάλι με την βοήθεια του Johannes οι νέοι νομείς τοποθετήθηκαν σε 10 ίσες αποστάσεις.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #5 on: January 04, 2013, 19:38:48 »

Each plank was originally placed with the help of pins and tape and then glued with Bison cyanoacrylic superglue.

Κάθε κομμάτι τοποθετήθηκε αρχικά με την βοήθεια καρφιτσών και χαρτοταινίας και μετά κολλήθηκε με κυανοακριλική της Bison.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #6 on: January 04, 2013, 19:41:12 »

At the bow a piece of 5mm Balsa was placed for extra strength and the stern part was glued at a 30 degree angle according to the new drawings from Johannes. The piece you see here is a 3mm Balsa guide since the actual stern was done by the same plywood and placed accordingly 3mm inwards.

Στην πλώρη τοποθετίθηκε κομμάτι Balsa 5mm για μεγαλύτερη αντοχή και η πρύμνη κολλήθηκε σε γωνία 30 μοιρών κατά τα νέα σχέδια του Johannes. Το κομμάτι που φαίνεται στην φωτογραφία είναι ένας οδηγός από Balsa 3mm αφού το κανονικό ήταν από το ίδιο κόντρα πλακέ τοποθετημένο ανάλογα 3mm πιο μέσα για την δημιουργία σέσουλας.

Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #7 on: January 04, 2013, 19:42:10 »

Before removing it from the frames the boat was gently sanded. Also the keel opening was created.

Προτού βγει από τους νομείς το σκαρί τρίφτηκε ελαφρά. Επίσης άνοιξε η τρύπα της καρίνας
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #8 on: January 04, 2013, 19:43:49 »

During removal from the frames two, of the four supposed to stay in, where detached but luckily their position was marked and it was easy to glue them permanently. The center frame was going to also work as a guide and support for the keel.

Κατά την απομάκρυνση δύο από τους τέσσερις νομείς που θα έμεναν στο σκάφος αποκολλήθηκαν αλλά ευτυχώς είχε σημειωθεί η θέση τους οπότε ήταν εύκολο να τοποθετηθούν πια μόνιμα. Ο κεντρικός νομέας είχε υπολογιστεί να λειτουργήσει και ως οδηγός και στήριγμα για την καρίνα.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #9 on: January 04, 2013, 19:44:57 »

Prior to coating with epoxy and a 50g cloth the hull was puttied and sanded again.

Πριν περαστεί με εποξική ρητίνη και 50άρι πανί περάστηκε ένα χέρι στόκος και τρίφτηκε ξανά.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #10 on: January 04, 2013, 19:45:59 »

Looking back one of my major mistakes was the choice of the deck design. Johannes provided three different options for the deck. The last one demonstrated a completely shielded boat very sporty and beautiful. But I didn’t consider all the stuff I would have to place on top, thus ending with short of a Frankenstein look. Also that option limited very much the access to the boats interior making it very hard to place the electronics. Due to the angle of the decks center piece a very long gap had to be created for the rudder push rod to move freely.

Κοιτώντας πίσω ένα από τα βασικά μου λάθη ήταν και η επιλογή της μορφής του καταστρώματος. Ο Johannes προσέφερε τρεις διαφορετικές εκδοχές. Η τελευταία παρουσίαζε το σκάφος εντελώς κλειστό, πολύ αεροδυναμικό κι όμορφο. Αλλά δεν σκέφτηκα όλα τα πράγματα που είχαν να τοποθετηθούν πάνω του, καταλήγοντας σε μια πιο Frankenstein όψη. Επίσης αυτή η εκδοχή περιόριζε πάρα πολύ την πρόσβαση στο εσωτερικό κάνοντας πολύ δύσκολη την τοποθέτηση των ηλεκτρονικών. Λόγω δε της μικρής κλίσης του κεντρικού κομματιού δημιουργήθηκε μια πολύ μακριά οπή ώστε να μπορεί η ντίζα του τιμονιού να κινείται ελεύθερα.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #11 on: January 04, 2013, 19:47:15 »

The center frame worked perfectly with the keel hole and the design of the keel itself. The keel placement was quick, easy and stupid proof since all I had to do was align it to the centerline (marked on the frame) and place a small piece o aluminum to hold it from falling. At first cyanoacrylic glue was used to ensure it’s placement.

Κεντρικός νομέας δούλεψε τέλεια με την τρύπα και τον σχεδιασμό της καρίνας. Η τοποθέτησή της ήταν γρήγορη, εύκολη και χωρίς λάθη μιας και το μόνο που είχε να γίνει ήταν να ευθυγραμμιστεί με τον κεντρικό άξονα (που ήταν σημειωμένος πάνω στον νομέα) και να κλειδώσει στην θέση της με ένα μικρό κομμάτι αλουμίνιο. Για αρχή κολλήθηκε με κυανοακρυλική για να παραμείνει στη θέση της.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #12 on: January 04, 2013, 19:48:03 »

The boat was placed on two wood planks parallel to the ground at the exact same points of the waterline. A temporary bulb was used to keep everything steady and balanced.

Το σκάφος τοποθετήθηκε πάνω σε δύο ξύλα (από παρκέ) παράλληλα στο έδαφος στις ακριβείς άκρες της ίσαλου γραμμής. Ένα προσωρινό βαρίδι κρατούσε τα πάντα στη θέση τους και ισορροπημένα.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #13 on: January 04, 2013, 19:48:51 »

The keels upper part was designed so to fit through the opening, in an angle and then with the small aluminum rod stay in place by its own weight and the bulb.

Το πάνω μέρος της καρίνας ήταν σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να χωρέσει στην τρύπα υπό γωνία και με την βοήθεια ενός αλουμινίου να μείνει στην θέση της μόνο από το βάρος της και το βαρίδι.

Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2505



WWW
« Reply #14 on: January 04, 2013, 19:50:27 »

Since I don’t like to use rubber bands to keep my line in tension I was planning to create a loop to the winch drum. That required rollers, but for around 15 euros a piece, in the middle of the economic crises, I set out to try and create my own. I took a solid aluminum rod and cut a 0,5cm piece. Then drilled a hole in the middle and placed it on the (type) Dremel ensuring that for starters the speed was set to minimum. Holding the (type) Dremel with one hand and the cutting disk with the other I created a gap about 2mm deep. Nice try with the equipment I had at my workshop but I ended up using another set created by fellow modeler Christos with a lathe.

Μιας και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ λάστιχα για να κρατάω τεντωμένη την σκότα μου είπα να στήσω μια λούπα με το τύμπανο στο βίντσι. Αυτό προϋπόθετε την χρήση ράουλων  που γύρω στα 15 ευρώ το ένα, εν μέσο οικονομικής κρίσης, είπα να φτιάξω μόνος μου. Από μια ράβδο αλουμινίου κόπηκε ένα κομμάτι 0,5cm και έγινε μια τρύπα στο κέντρο του. Έτσι περάστηκε σαν εργαλείο στο (μαϊμού) Dremel σεταρισμένο στην minimum ταχύτητα. Κρατώντας το (μαϊμού) Dremel στο ένα χέρι και τον δίσκο κοπής στο άλλο δημιουργήθηκε μια εσοχή βάθους 2mm. Καλή προσπάθεια για τα εργαλεία που είχα, αλλά τελικά ο Χρήστος έδωσε την λύση με τον τόρνο του.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 5   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal