It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
RG65 Apsara Bouchain (Bilingual)
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: 1 [2] 3 4 5   Go Down
  Print  
Author Topic: RG65 Apsara Bouchain (Bilingual)  (Read 5885 times)
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #15 on: January 04, 2013, 19:51:19 »

While waiting for the equipment to arrive from China, the sail construction began. A favorite from the Razor3 Footy was the Unarig so the decision was made without much thinking for the new boat. A friend had bought a set of Unarig plans from http://www.alpyachts.ch/?page_id=238 and it didn’t take very long to redesign that nice rig for the RG65. The design does not use the “Z” wire setup, to get a more rigid rig. Beman 570-14 carbon arrow bodies where used as mast and boom and 4mm aluminum knitting needles for the joint and base rod. A 3mm carbon rod was used to support the backstay at the top of the mast.

Περιμένοντας τα πράγματα να έρθουν από τον Κινέζο άρχισε η κατασκευή της ιστιοφορίας. Ένα προσωπικό αγαπημένο από το Razor3 Footy, το Unarig, ήταν ή χωρίς πολύ σκέψη επιλογή για το νέο σκάφος. Τα σχέδια από τον Ελβετό http://www.alpyachts.ch/?page_id=238 μετατράπηκαν σχετικά εύκολα για το RG65. Το σχέδιο δεν χρησιμοποιούσε το σύνηθες σύρμα σε σχήμα «Ζ» για να είναι πιο ανελαστικό. Σώματα από carbon βέλη  Beman 570-14 χρησιμοποιήθηκαν για το κατάρτι και την μάτσα ενώ βελόνες πλεξίματος 4mm για τις ενώσεις και τον άξονα της βάσης. Στην κορυφή του καταρτιού περάστηκε βέργα carbon 3mm για να κρατήσει τον επίτονο.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #16 on: January 04, 2013, 19:53:37 »

All joints and edges where reinforced by aluminum arrow bodies of a slightly lager diameter. Since both carbon and aluminum arrow bodies where beautifully painted, all cutting and drilling was done while they where covered with masking tape.

Όλες οι άκρες και οι ενώσεις ενισχύθηκαν με σώμα από αλουμινένιο βέλος ελάχιστα μεγαλύτερης διαμέτρου. Μιας και τα βέλη ήταν πολύ όμορφα βαμμένα, όλες οι εργασίες κοπής και διακόρευσης έγιναν όσο αυτά ήταν καλυμμένα με χαρτοταινία.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #17 on: January 04, 2013, 19:55:24 »

The Unarig drawings suggested a 5 degrees backwards tilt of the mast rod and tube. The boat drawings had the position set for a swing rig, which usually works fine for the Unarig too. But to be 100% sure I usually place 4 or 5 tubes together for more options. Since they where the same carbon arrow bodies not much weight was added. So prior to placing them, all 4 tubes where cut and glued together in angle. Then a piece of balsa was temporary added as guide for the waterline. Three pieces of balsa where used in an inverted «Π» position as base guide for the centerline and kept everything in place until the final gluing. Top centerline was set by the masking tape and a carbon arrow body passing over the rudder tube and the middle frames center. After temporally gluing, the tubes with cyanoacrilic, a generous mix of epoxy and micro balloons, were used to make them permanent.

Τα σχέδια του Unarig πρότειναν μια κλήση 5 μοιρών προς τα πίσω, για τα σωληνάκια και την βάση του πανιού. Τα σχέδια του σκάφους είχαν ήδη σημειωμένη την θέση για swing rig που συνήθως λειτουργεί και για το Unarig. Για σιγουριά όμως συνήθως βάζω 4 ή 5 σωληνάκια ώστε να έχω επιλογές. Μιας και φτιάχτηκαν από το ίδιο carbon σώμα βέλους δεν πρόσθεσαν ιδιαίτερο βάρος. Πριν την τοποθέτηση τα 4 σωληνάκια κόπηκαν και κολλήθηκαν υπό γωνία. Ένα κομμάτι balsa κολλήθηκε πρόχειρα ώστε να είναι παράλληλο στην ίσαλο. Τρία κομμάτια balsa σε ανεστραμμένο «Π» χρησίμευσαν για να κρατήσουν τα σωληνάκια ευθυγραμμισμένα στο κέντρο. Στην πάνω μεριά το κέντρο ορίστηκε από την χαρτοταινία και ένα carbon σωλήνα που στηρίχτηκε πάνω από την βάση του τιμονιού και το κέντρο του μεσαίου νομέα. Μόλις στέγνωσε η κυανοακρυλική μια γενναία ποσότητα εποξικής και micro balloons τα μονιμοποίησε στη θέση
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #18 on: January 04, 2013, 19:56:48 »

Right behind the mast tubes some pieces of plywood where glued to hold the sail winch in a 90 degrees tilt along the boat’s centerline.

Ακριβώς πίσω από τις βάσεις του πανιού, κολλήθηκε κόντρα πλακέ βάση για το βίντσι γυρισμένο κατά 90 μοίρες κατά τον διαμήκη άξονα του σκάφους
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #19 on: January 04, 2013, 19:59:28 »

Another mistake I made was, not getting an RC with end point adjustment. The Vigor winch did about 6 full rotations which meant that I had to make my own drum with an 8mm diameter in order to get around 12cm movement of my sail line. Again Christos provided the perfect aluminum drums that where then glued, with cyanoacrylic, on a six leg star that was bought with the holding screws since the Vigor didn’t have any. Then six holes where drilled without going through the base disk and pieces of wire where glued with epoxy to ensure the drum would stay in place. The winch screw also holds everything in place, plus the sail line, which in order not to get tangled, the extra parts of the stars legs where cut.

Ακόμη ένα λάθος ήταν η αγορά τηλεκατεύθυνσης χωρίς end point adjustment. Το βίντσι Vigor πραγματοποιούσε 6 πλήρεις περιστροφές οπότε χρειάζονταν η κατασκευή ενός drum με διάμετρο 8mm ώστε να έχω τα περίπου 12cm κίνησης στην σκότα μου. Ο Χρήστος έσωσε πάλι την κατάσταση και το νέο αλουμινένιο drum κολλήθηκε με κυανοακρυλική σε ένα εξάποδο αστέρι που είχε το πακέτο με τις βίδες στήριξης που αγοράστηκαν, μιας και το Vigor δεν είχε καμία στο κουτί του. Έξι τρύπες έγιναν χωρίς να διαπεράσουν τον πρώτο δίσκο, και κομμάτια σύρμα κολλήθηκαν με εποξική ώστε να δυναμώσει η σύνδεση. Η βίδα επίσης κρατάει τα πάντα στη θέση τους μαζί με την άκρη της σκότας, που για να μην μπλεχτεί κόπηκαν τα περισσεύματα από τα ποδαράκια.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #20 on: January 04, 2013, 20:00:36 »

At the back left side a carbon tube was placed to hold the roller. Also in the void between the rudder servo and the frame, sealed plastic bags where placed, from the packing stuff that came with the equipment from China. Another piece was used between the front frames. Those ensured, with no noticeable weight added, that in case of a serious water intake the boat will stay afloat. Don’t let the printed warning “they may not be used as floating devices” fool you  Crazy

Στο πίσω αριστερά μέρος τοποθετήθηκε σωληνάκι carbon ως βάση για το ράουλο. Επίσης στο κενό μεταξύ του servo του τιμονιού και του νομέα μπήκαν τα σφραγισμένα σακουλάκια από την συσκευασία των πραγμάτων που ήρθαν από την Κίνα. Άλλο ένα ίδιο σακουλάκι μπήκε στην πλώρη. Έτσι χωρίς να προστεθεί ιδιαίτερο βάρος εξασφαλίστηκε η πλευστότητα σε περίπτωση μεγάλης εισροής νερού. Αγνοήστε την ένδειξη που λεει οτι δεν κάνουν για σωσίβιο
Crazy
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #21 on: January 04, 2013, 20:01:56 »

The deck’s centerpiece was cut and covered with 2 pieces of balsa in order to get the rudder’s push rod through.

Το μεσαίο κομμάτι του καταστρώματος κόπηκε και σκεπάστηκε με δύο κομμάτια balsa, ώστε να περάσει η ντίζα του τιμονιού.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #22 on: January 04, 2013, 20:02:41 »

But after some testing it wasn’t wide enough so it was redone with the result to be bulky and bit of a patchwork. The deck was completed and the green thing in front is the cap of some fruit juice. This is a trick I learned from Makis (a very experienced builder) and is a light and easy way to get a simple switch waterproofed. Also through there the receiver’s antenna gets some height. Two (rather wide) aluminum tubes where used to house the two plastic green ones for the line to circle around the winch and roller. My original plan was to use deck patches to seal the holes made, but later on you will see why this didn’t workout. For starters at some places there wasn’t enough room to get the patch to stick. The small round hole you see below the main hatch was needed for the screwdriver that would screw the winch in place.

Αλλά μετά από δοκιμές αποδείχτηκε ότι δεν ήταν αρκετά φαρδύ οπότε ξανάγινε με το αποτέλεσμα να είναι αμφιβόλου αισθητικής. Το κατάστρωμα ολοκληρώθηκε και το πράσινο μπροστά από τις βάσεις του πανιού είναι καπάκι από χυμό, το γνωστό πια κόλπο του δάσκαλου Μάκη για την αδιαβροχοποίηση του διακόπτη. Επίσης από κει παίρνει και λίγο ύψος η κεραία του δέκτη. Δύο (σχετικά φαρδιά) αλουμινένια σωληνάκια κάλυψαν τα πράσινα πλαστικά απ’ όπου θα πέρναγε η λούπα της σκότας. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να χρησιμοποιηθούν αυτοκόλλητα για να κλείσουν οι τρύπες στο κατάστρωμα αλλά παρακάτω θα φανεί γιατί απέτυχε. Για αρχή ας πούμε οτι σε ορισμένα σημεία δεν υπήρχε αρκετός χώρος να κολλήσουν. Η μικρή στρογγυλή τρύπα κάτω από την κεντρική είναι για το κατσαβίδι που θα βίδωνε το βίντσι στη θέση του.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #23 on: January 04, 2013, 20:03:53 »

Time to fix the deck with a 25gr cloth and some thinned epoxy. Before doing so the hull was covered with packaging tape on witch the epoxy does not stick.

Ώρα να δέσει το κατάστρωμα με ένα κομμάτι 25άρι πανί και αραιωμένη εποξική. Προηγουμένως το σκάφος είχε καλυφθεί με ταινία συσκευασίας πάνω στην οποία δεν κολλάει η εποξική.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #24 on: January 04, 2013, 20:07:19 »

The (unfinished) sail was roughly placed to finalize the height of the main sheet post.

Το (ατελείωτο) πανί τοποθετήθηκε πρόχειρα ώστε να κοπεί στο τελικό του ύψος το main sheet post.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #25 on: January 04, 2013, 20:08:26 »

The keel had already an extension with holes to help with the bulb’s placement. A small hole was opened at the bulb’s center of gravity and a paperclip was used to hold it in place. A small piece of balsa was also used to correct its position and everything was glued with cyanoacrilic. Then a mixture of epoxy and micro balloons shield the gap and glued everything permanently. After the epoxy was completely cured the excess parts of the paperclip where cut off. The bulb was placed with an approximate one degree upwards tilt to the waterline.

Η καρίνα είχε ήδη κατάλληλη προεξοχή με  τρύπες ώστε να μπει σωστά το βαρίδι. Μια μικρή τρύπα διαπέρασε το κέντρο βάρους του βαριδιού και ένας συνδετήρας το στερέωσε στην θέση του. Ένα μικρό κομμάτι balsa διόρθωσε την κλήση και όλα κολλήθηκαν με κυανοακρυλική. Μετά ένα μίγμα εποξικής και micro balloons σφράγισε τα κενά και έκανε μόνιμη την κόλληση. Αφού στέγνωσε η εποξική τα κόπηκαν περισσεύματα του συνδετήρα. Το βαρίδι τοποθετήθηκε με κλίση προς τα πάνω περίπου μιας μοίρας σε σχέση με την ίσαλο.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #26 on: January 04, 2013, 20:11:36 »

In order to keep the sail line, in place, a small loop used to hang paintings, was placed at the bottom of the main sheet post. It’s about half a centimeter wide and made of very light metal golden colored. A second piece (shown at the final images) was also used at the top.

Για να μείνει η σκότα στην θέση της μια μικρή βιδωτή λούπα (για να κρεμάμε κάδρα) τοποθετήθηκε στην βάση του main sheet post. Είναι περίπου μισό εκατοστό φαρδιά από ένα πολύ ελαφρύ χρυσαφί μέταλλο. Ένα δεύτερο κομμάτι (που φαίνεται στις τελικές φωτογραφίες) τοποθετήθηκε στην κορυφή.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #27 on: January 04, 2013, 20:12:53 »

Since there was no way of using deck stickers a small can of Caprice was cut and placed over the main hatch. Together with the plastic cap it weighted 14 grams. Κknowing I would have to do that, I wouldn’t have placed the green fruit juice cap. Also if I had studied the whole situation earlier and with no deadline (upcoming race) I would have used a larger plastic one, like the one from the mini Oreo cookies. Everything would be easier to construct, more accessible and the boat quite lighter.

Μιας και δεν υπήρχε περίπτωση να μπουν αυτοκόλλητα στο κατάστρωμα ένα μικρό κουτί Caprice κόπηκε και τοποθετήθηκε στο κύριο άνοιγμα. Μαζί με το πλαστικό καπάκι ζύγιζαν 14 γραμμάρια. Α ήξερα από την αρχή οτι θα το έκανα δεν θα είχα χρησιμοποιήσει το πράσινο καπάκι του χυμού. Επίσης αν είχα μελετήσει καλύτερα την όλη κατάσταση και χωρίς τον πανικό του επερχόμενου αγώνα, θα είχα χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο πλαστικό κουτί από τα mini Oreo cookies. Όλα θα ήταν πιο εύκολα στην κατασκευή, πιο προσβάσιμα και το σκάφος αρκετά ελαφρύτερο.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #28 on: January 04, 2013, 20:14:09 »

Time for the paint horror! Anyone who followed my Footy build would know that I had major problems painting with the epoxy color spray can. It was also quite expensive and I had promised my self that the next time I would give Harry the paint job. But once more against my better judgment I tried to do it myself this time using common car spray colors. So I masked all holes and parts I didn’t want painted and began with a nice coat of primer.

Ώρα για τον τρόμο του βαψίματος. Όποιος έχει παρακολουθήσει το ιστορικό κατασκευής του Footy, γνωρίζει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισα βάφοντας με σπρέι χρώματος δύο συστατικών. Ήταν επίσης αρκετά ακριβό οπότε είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι την επόμενη φορά θα αναλάμβανε τη βαφή ο Χάρης. Αντίθετα όμως πάλι στην λογική δοκίμασα να το κάνω μόνος μου αυτή τη φορά με απλά σπρέι αυτοκινήτου. Έτσι μασκάρισα τις τρύπες και τα κομμάτια που δεν ήθελα να βαφτούν και ξεκίνησα με το αστάρι.
Logged
Abi
Associate Administrator
Πλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2475



WWW
« Reply #29 on: January 04, 2013, 20:15:04 »

I had the leftover can from my Footy but found out halfway that there wasn’t enough. The replacement was painted after sanding off the first attempt but not 100%. So I ended up with the following quite satisfying result.

Μου είχε περισσέψει το σπρέι απο το Footy αλλά στα μισά ανακάλυψα ότι δεν είχε αρκετό. Ο αντικαταστάτης του χρησιμοποιήθηκε αφού τρίφτηκε το πρώτο χέρι αλλά όχι 100%. Έτσι κατέληξα με το παρακάτω αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 5   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal