It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
Ο 'Στενός Καφές'. Άλλο ένα Marblehead.
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Ο 'Στενός Καφές'. Άλλο ένα Marblehead.  (Read 195 times)
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« on: October 22, 2018, 23:12:14 »

Η κατασκευή ενός τηλεκατευθυνόμενου ιστιοπλοϊκού σκάφους είναι μια διαδικασία πολύπλοκη και χρονοβόρα. Απαιτεί μεγάλη πνευματική και προσεκτική κατασκευαστική προσπάθεια και βέβαια πολύ μεράκι.
Πρέπει να δοθούν πρακτικές και αποδοτικές λύσεις σε ένα σωρό προβλήματα.  Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να βρεθούν οι πιο απλές, ελαφρές, λειτουργικές, αξιόπιστες, αποτελεσματικές και φτηνές λύσεις. 
Η ανταμοιβή θα είναι μεγάλη και σπουδαία. Κυρίως η συναισθηματική. Χαρά για την επιτυχία, αλλιώς απογοήτευση αλλά και πείσμα για μια νέα προσπάθεια. Έτσι κι αλλιώς.. απόκτηση εμπειρίας.

Το νέο σκάφος που παίρνω το θάρρος να σας παρουσιάσω έχει μια στενή περίεργη σε μορφή γάστρα, λίγο πάνω από το όριο του ελάχιστου επιτρεπόμενου πλάτους από τον κανονισμό της κλάσης Marblehead στην οποία ανήκει.  Είναι η εξέλιξη δύο προηγουμένων σχεδίων που έχουν μεγαλύτερο πλάτος και πιο συμβατική εμφάνιση.
Το όνομα αυτού : Στενός Καφές. Προς τιμή του φίλου μας Βαγγέλη Κ. του πρώτου διδάξαντα. Είναι ο πρώτος που κατασκεύασε ένα τόσο στενό σκάφος με πολύ καλές επιδόσεις. Φρέσκο μυαλό, καλός ιστιοπλόος.
 Άξιος ο μισθός του. (Πήρε προχθές την πρώτη θέση στον πρώτο φετινό αγώνα).

Στις φωτογραφίες φαίνεται η κλασική κατασκευή της γάστρας. Πηχάκια μπάλσας επάνω σε νομείς. Είναι η πρώτη φορά που οι νομείς μου είναι κομμένοι με laser για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη ακρίβεια και συμμετρία. Για την ‘απόλυτη’ ευθυγράμμισή τους έγιναν κατάλληλες τρύπες από τις οποίες πέρασαν οδηγοί διαμέτρου 6 χιλ.  Είναι ένα επιπλέον κόστος που όμως απέδωσε εξαιρετικά. Διακρίνονται στις φωτογραφίες.










Αύριο η συνέχεια.

Logged
BassJunkies
Administrator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4993


So many projects to do...but not enough time!!!!


WWW
« Reply #1 on: October 23, 2018, 00:18:58 »

Ωραία πράγματα. Καιρό είχα να διαβάσω για μια κατασκευή στις σελίδες της κοινότητας.

Καλά τελειώματα καπετάνιο...
 Respect
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #2 on: October 23, 2018, 11:34:19 »

Το σκάφος έχει τελειώσει Βαγγέλη, ή μάλλον απομένουν τα διακοσμητικά φινιρίσματα.
Έχει δοκοιμαστεί ήδη, με καλά αποτελέσματα. Έλαβε μέρος και στον προχθεσινό αγώνα. Πάει καλά.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #3 on: October 23, 2018, 19:03:25 »

Όταν τελείωσε το ντύσιμο της γάστρας, κατασκευάστηκε με τον ίδιο τρόπο και το ντεκ και τα δύο αυτά κομμάτια κολλήθηκαν. Το ολοκληρωμένο σκάφος τρίφτηκε με προσοχή αρχικά με γυαλόχαρτο Νο 100  και στη συνέχεια με Νο 120. Στο στάδιο αυτό καλύφθηκε με ένα λεπτό γυαλόπανο 70gr εμποτισμένο με έποξυ.   Όσες ατέλειες υπήρχαν διορθώθηκαν με σιδηρόστοκο. Το τελικό τρίψιμο έγινε με σιλερόχαρτο Νο180. Οι δύο τελευταίες επαναλήφθηκαν αρκετές φορές, μέχρι να στρώσει καλά η επιφάνεια.
Ακολούθησε η βαφή με σουρφασέρ και τρίψιμο με Νο180 -220-400. Χρησιμοποιώ πάντοτε στεγνά ντουκόχαρτα γιατί τα υλικά που περάσαμε δεν είναι στεγανά και υπάρχει κίνδυνος να περάσει το νερό στην μπάλσα και να πάει χαμένη όλη η δουλειά μας. Όσο καλύτερη επιφάνεια δημιουργήσουμε τώρα, τόσο πιο καλή θα είναι η τελική βαφή και κατ’ επέκταση το καλούπι μας.
Στην φωτογραφία φαίνεται το σκάφος μετά το πέρασμα του σουρφασέρ.
Οι επόμενες τρεις φωτογραφίες είναι από την κατασκευή του καλουπιού.







Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #4 on: October 26, 2018, 23:24:47 »

Στη συνέχεια θα σας παρουσιάσω μερικές λεπτομέρειες του σκάφους.
Η αρχική σκέψη για την στήριξη της άρθρωσης του φλόκου ήταν η κατασκευή ενός αλουμίνου εξαρτήματος σαν αυτό που φαίνεται ημιτελές στην φωτογραφία. Τελικά απορρίφθηκε λόγω βάρους και κακής συνάφειας των δύο υλικών, του αλουμινίου και του carbon. Αντικαταστάθηκε με τρεις απλές θηλειές από ίνες dyneema σφιγμένες σε ένα σωληνάκι θερμοσυστελλόμενο. Απλό, ελαφρύ και λειτουργικό. Ιδέα Αργυριάδη. Δεν έχω φωτογραφία.





Η καρίνα είναι μόνιμα στηριγμένη στη γάστρα. Απλό κι ελαφρύ σύστημα. Επάνω της και η στήριξη του βιντζιού.  Πιστεύω πως η λύση αυτή έχει αρκετά πλεονεκτήματα. Η καρίνα είναι μια πολύ γερή βάση και αποφεύγεται η προσθήκη το επιπλέον βάρους νέων βάσεων. Επίσης η κατακόρυφη θέση της τροχαλίας μειώνει τον κίνδυνο του μπλεξίματος της σκότας στην περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο χαλαρώσει το σκοινάκι και τρίτον η εύκολη ανάκτηση του σέρβο στην περίπτωση βλάβης.





Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν κατά την κατασκευή και το σύστημα δεν είναι ολοκληρωμένο.

Ο 'λαιμός' του μπουκαλιού γάλατος είναι από το στεγανό δοχείο του δέκτη και της μπαταρίας.

Στις δύο τελευταίες φωτογραφίες φαίνεται το σκάφος τελειωμένο. Η τελευταία πριν ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας της περιόδου 2018-2019.
Ήταν η δεύτερη φορά που έπεφτε στο νερό και είχε καλές επιδόσεις.





Λείπουν ακόμη κάποιες διακοσμητικές λεπτομέρειες.

Κλείνοντας αυτή την μικρή παρουσίαση θέλω να σας πληροφορήσω πως όλο το σκάφος αυτό, με εξαίρεση τα ηλεκτρονικά και το κατάρτι, είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από έναν απλό μοντελιστή με την πολύτιμη συνεργασία ενός καλού φίλου, του Νίκου Αργυριάδη και με υλικά του εμπορίου.  Δεν είμαι βέβαια ο μόνος ή ο πρώτος που πραγματοποιεί κάτι τέτοιο.  Κάνω δε αυτή την σημείωση μόνο και μόνο, για να τονίσω την δυνατότητα που έχει ο καθένας μας να κάνει μια αξιόπλοη και ανταγωνιστική κατασκευή καταναλώνοντας ευχάριστα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο του, χωρίς να ξοδέψει ένα σωρό χρήματα.

Μα χαρά θα δεχθώ τις παρατηρήσεις, ερωτήσεις και σχόλια.
Logged
nikospap
Κελευστής
*
Offline Offline

Posts: 5


« Reply #5 on: October 27, 2018, 01:04:05 »

Χρήστο πολύ όμορφο το νέο σου σκάφος και αρκετά γρήγορο από ότι είδα στο βίντεο του τελευταίου αγώνα. Ωραία και η ιδέα για την ευθυγράμμιση των νομέων με τις δυο τρύπες. Ευχαριστούμε για την παρουσίαση της κατασκευής. Να είσαι πάντα καλά να φτιάχνεις νέες κατασκευές και να μας τις παρουσιάζεις.
Και μία ερώτηση. Στην καρίνα και στη σκαντζα του καταρτιου έχεις προσθέσει ενισχύσεις (νεύρα) ή είναι όπως φαίνεται στη φωτογραφία;
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #6 on: October 27, 2018, 17:21:29 »

Ευχαριστώ Νίκο για το ενδιαφέρον σου.
Ενίσχυσα το σημείο που περνάει η καρίνα μέσα στη γάστρα με μια λουρίδα carbon πλάτους 5 εκ.
Η μπροστινή πλευρά της καρίνας κολλήθηκε σε όλο το μήκος της σε ένα μπουλμέ που τοποθετήθηκε σ' εκείνο το σημείο.
Από την μπροστινή πλευρά αυτού του μπουλμέ κολλήθηκε η σκάντζα της κλασικής ιστιοφορίας. Πιο μπροστά τοποθετήθηκε η σκάτζα του balestron.
Ένα κομμάτι κόντρα πλακέ συνέδεσε τις δύο σκάντζες μεταξύ τους.  Με τον τρόπο αυτό η καρίνα παίζει τον ρόλο του στυλοβάτη. Κρατάει το έρμα, και παίρνει ένα μεγάλο μέρος του φορτίου των καταρτιών. Για την στήριξη του επάνω μέρους της έχει τοποθετηθεί ένα δοκαράκι που μοιράζει το φορτίο στο ντεκ.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #7 on: October 27, 2018, 22:47:20 »

Ένα σκίτσο για να γίνει πιο εύκολα κατανοητό.

Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 595


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #8 on: October 31, 2018, 14:04:46 »

Η κατασκευή ενός τηλεκατευθυνόμενου ιστιοπλοϊκού σκάφους είναι μια διαδικασία πολύπλοκη και χρονοβόρα. Απαιτεί μεγάλη πνευματική και προσεκτική κατασκευαστική προσπάθεια και βέβαια πολύ μεράκι.
Πρέπει να δοθούν πρακτικές και αποδοτικές λύσεις σε ένα σωρό προβλήματα.  Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να βρεθούν οι πιο απλές, ελαφρές, λειτουργικές, αξιόπιστες, αποτελεσματικές και φτηνές λύσεις. 
Η ανταμοιβή θα είναι μεγάλη και σπουδαία. Κυρίως η συναισθηματική. Χαρά για την επιτυχία, αλλιώς απογοήτευση αλλά και πείσμα για μια νέα προσπάθεια. Έτσι κι αλλιώς.. απόκτηση εμπειρίας.


Πάντα μας επιφυλάσσεις εκπλήξεις.
Οτι και να λέω γιά την δουλειά σου θα είναι λίγο. Συγχαρητήρια γιά μιά ακόμη φορά, γιά μιά άρτια κατασκευή και πάλι.
Εύχομαι να επαληθεύσει τις προσδοκίες σου.
Τι συνολικό βάρος  βγήκε τελικά χωρίς ιστία?
Τέλος έχεις φτιάξει αρκετά σκάφη, τι συμπέρασμα θα έβγαζες γιά αυτό, συγκριτικά με τα άλλα.

ΥΓ.  Δεν σχολίασα αμέσως την καταχώρηση σου γιατί περίμενα να δω τι ανταπόκριση θα είχε η παρουσίαση σου.
Τα λόγια είναι περιττά.
Κράτα όσο μπορείς ζωντανό το φόρουμ με τις παρουσιάσεις σου. Είμαι σίγουρος ότι το ανήσυχο πνεύμα σου πάντα θα ψάχνει γιά νέες δημιουργίες.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #9 on: October 31, 2018, 20:34:24 »

Ευχαριστώ Γιώργο για τα καλά σου λόγια. Η αλήθεια είναι πως λίγοι, (μεταξύ των οποίων εσύ, ο Βαγγέλης κι ο Αλέξανδρος) επιχειρούν να κατασκευάσουν από δικά τους σχέδια. Ίσως υπάρχει και κάποιος άλλος που δεν θυμάμαι. Οι περισσότεροι κατασκευάζουν από σχέδια γνωστών σχεδιαστών. Αυτό έκανα κι εγώ μέχρι πριν λίγο. Είναι μια σιγουριά.
Θαυμάζω κι εγώ τη δουλειά σου και τις πρωτότυπες λύσεις που δίνεις.
Το σκάφος αυτό είναι η τρίτη προσπάθεια κατασκευής με δική μου σχεδίαση. Τη φορά αυτή ακολούθησα τα χνάρια του Βαγγέλη που πρώτος καταπιάστηκε με το στενό σκάφος, στο όριο του κανονισμού. Από τότε μου άρεσε η ιδέα.  Προς τιμή του Βαγγέλη και λόγω μικρού πλάτους,το σκάφος ονομάστηκε "Στενός Καφές".
Τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει είναι η μικρή βρεχόμενη επιφάνεια- κέρδος στην τριβή και η μικρότερη ολική επιφάνεια-κέρδος στο βάρος. Με το μικρό βάρος μπορείς να συνδυάσεις μικρότερο έρμα κερδίζοντας ακόμη περισσότερο στο συνολικό βάρος. Κατεβάζοντας χαμηλότερα την ιστιοφορία διατηρείς καλή ευστάθεια και πάει λέγοντας. Πεδίο σκέψης και δράσης λαμπρό.
Στον προχθεσινό αγώνα έδειξε πως είναι αρκετά γρήγορο και πως αντέχει την ιστιοφορία του 'φορτωμένη' στα όρια της. Θα δούμε στο μέλλον το αποτέλεσμα.
Τα χαρακτηριστικά του δεν τα έχω αυτή τη στιγμή. Θα τα ανεβάσω αύριο λεπτομερώς.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4659


« Reply #10 on: November 02, 2018, 12:31:09 »

Τα χαρακτηριστικά του σκάφους:

LOA                         1285 mm
BEAM                        108 mm
LWL                         1269 mm
DRAFT            γάστρας 60 mm - ολικό κανονισμού 640 mm
DISPL          γάστρας 4244 cm3 - ολικό (καρίνα+τιμόνι+έρμα) 4759cm3
Pc                           0,57
LCB                         -2,5%

Το βάρος του βαμμένου σκάφους έτοιμου για πλεύση, χώρίς την ιστιοφορία και το έρμα  1097gr
Έρμα                      3108gr
Ιστιοφορία                330gr
                     



Logged
kafetzidakis vagelis
Επικελευστής
*
Offline Offline

Posts: 26



WWW
« Reply #11 on: November 07, 2018, 11:28:10 »

 καλημερα! ποτε θα κανουμε την βαφτιση? πρεπει να γινω νονος νομιζω!
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2503



WWW
« Reply #12 on: November 07, 2018, 18:09:11 »

Να την κάνουμε στον αγώνα της Κυριακής!!! Όπως ήθηστε ο Νονός κερνάει  Laughing
Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal