It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
Παρακαλώ μιά γνώμη γιά συμμετρική γάστρα Μ.
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Παρακαλώ μιά γνώμη γιά συμμετρική γάστρα Μ.  (Read 136 times)
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 602


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« on: November 29, 2018, 20:46:48 »

Φίλοι μου γειά σας.
Θα ήθελα την γνώμη σας γιά αυτή τη μορφή γάστρας, γιά Μ φυσικά.
Βασίζεται σε συμμετρικά ύφαλα με την δημιουργία παρόμοιων εισόδων και εξόδων.
Γιά ταχύτητες vr από 0,5 έως 1,0 προτείνεται και αυτή η μορφή, αλλά γιά vr υψηλότερο από 1 το σχήμα αυτό είναι περισσότερο αποτελεσματικό κατά τα λεγόμενα του Claudio Diolaiti βιβλιογραφία 2005.
Φυσικά από τότε έχουν περάσει 13 συναπτά έτη.
Πάντως σε κάποιο αγώνα Μ του εξωτερικού υπήρχε παρόμοια γραμμή σκάφους και μάλιστα με πολύ καλή θέση στο τερματισμό.
Αναμένω τις απόψεις σας.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4668


« Reply #1 on: November 29, 2018, 23:37:35 »

Καλή η επιλογή της συμμετρικής γάστρας Γιώργο και λογική η επιλογή του πλάτους. Το παρατραβήξαμε με τα στενά στα όρια του κανονισμού. Μ΄αρέσει το μικρό βύθισμα. Θα ήθελα το μέσο της γάστρας πιο επίπεδο (μεταξύ του 3ου του 7ου νομέα). Νομίζω θα σου έδινε ταχύτητα στα πρύμα και μεγαλύτερο εκτόπισμα που είτε το κρατάς, αν το χρειάζεσαι ή μειώνεις ακόμη περισσότερο το βύθισμα. Σαν σχήμα η πλάγια όψη είναι χάρμα οφθαλμών.
Pc ;
Εκτόπισμα;
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 602


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #2 on: November 30, 2018, 19:31:31 »

Στο σκίτσο αναφέρονται οι πρισματικοί συντελεστές, όσο αφορά τα συνολικά στοιχεία της γάστρας είναι τα παρακάτω:
LOA      1290 mm
LWL      1246 mm
Beam   138 mm
Wbeam   138 mm
Draft      48 mm      
Wplan   0,1205 m2
DSPL      3980 g
Append.   490 g
Tot.DSPL   4470 g
Bulb      3000-3200 g
Constr.   1470-1270 g
Ratio      67,11%-71,60%
PC      0,524
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 602


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #3 on: November 30, 2018, 19:34:27 »

Μ΄αρέσει το μικρό βύθισμα. Θα ήθελα το μέσο της γάστρας πιο επίπεδο (μεταξύ του 3ου του 7ου νομέα).

Οσο αφορά την παρατήρηση γιά την τροποποίηση των νομέων.
Εννοείς κάτι τέτοιο ή περισσότερο?
Υπόψη η αρχική γάστρα έχει βύθισμα 48mm και ίσαλο 1246mm.
Η τροποποίηση δίνει βύθισμα 45mm και ίσαλο 1227mm. Δεν θέλω να αλλάξω το εκτόπισμα.


Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4668


« Reply #4 on: December 01, 2018, 17:53:12 »

Γιώργο εννοώ να βαθύνεις ελαφρά τους 3,4,6,7 ώστε να γίνει η μέση της καρίνας πιο επίπεδη. Θα κερδίσεις όγκο στα άκρα,- πλώρη-πρύμη- και θα ανεβάσεις λίγο τον πρισματικό συντελεστή που είναι νομίζω χαμηλός. Αν δεν θέλεις να μεγαλώσει το εκτόπισμα, κατέβασε την ίσαλο. Θα έχεις πιο μικρή μετωπική επιφάνεια-μικρότερη αντίσταση κύματος.
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 602


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #5 on: December 01, 2018, 22:51:43 »

Γιώργο εννοώ να βαθύνεις ελαφρά τους 3,4,6,7 ώστε να γίνει η μέση της καρίνας πιο επίπεδη. Θα κερδίσεις όγκο στα άκρα,- πλώρη-πρύμη- και θα ανεβάσεις λίγο τον πρισματικό συντελεστή που είναι νομίζω χαμηλός. Αν δεν θέλεις να μεγαλώσει το εκτόπισμα, κατέβασε την ίσαλο. Θα έχεις πιο μικρή μετωπική επιφάνεια-μικρότερη αντίσταση κύματος.

Λάθος μου. Αν από την αρχή είχα γράψει τον πρισματικό συντελεστή και το είχες σχολιάσει θα είχα καταλάβει τι εννοούσες.
Θα δω τι μπορώ να αλλάξω, γιατί θέλω να κρατήσω ίσαλο και εκτόπισμα όπως έχουν.
Θα χρειαστεί μείωση του πλάτους κατά τι. Θα το μελετήσω .
Πάντως έχω και άλλα δύο σχέδια με Beam διαφορετικό, 152mm  και 175mm, που και αυτά έχουν μικρό πρισματικό συντελεστή.
Πιό θα ήταν προτιμότερο να βελτιώσω όσο αφορά στο πλάτος?
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4668


« Reply #6 on: December 02, 2018, 22:27:14 »

Για να μεγαλώσει ο Pc αρκεί να μεγαλώσεις τον όγκο των νομέων των άκρων και με κάποιο τρόπο να μικρύνεις το όγκο των μεσαίων. Με τον τρόπο αυτό αυτό θα κρατήσεις το εκτόπισμα εκεί που θέλεις.
Όταν με το καλό ξεκινήσεις την κατασκευή, ανέβασε φωτογραφίες.
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 602


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #7 on: December 04, 2018, 21:46:22 »

Για να μεγαλώσει ο Pc αρκεί να μεγαλώσεις τον όγκο των νομέων των άκρων και με κάποιο τρόπο να μικρύνεις το όγκο των μεσαίων. Με τον τρόπο αυτό αυτό θα κρατήσεις το εκτόπισμα εκεί που θέλεις.
Όταν με το καλό ξεκινήσεις την κατασκευή, ανέβασε φωτογραφίες.
Σίγουρα ο συνδιασμός όλων αυτών που αναφέρεις θα φέρουν το αποτέλεσμα που προτείνεις.
Ομως αμφιταλαντεύομαι στη τιμή του PC. Μικρό ή μεγάλο?
Χρήστο, θα αναφέρω κάτι  γιά όσους δεν το γνωρίζουν μιά και εσύ μάλλον θα είσαι γνώστης.
Tο Πολυτεχνείο του Delft ασχολήθηκε με την πειραματική διερεύνηση της υδροδυναμικής συμπεριφοράς μιάς συστηματικής σειράς προτύπων ιστιοπλοικών σκαφών.
Ξεκίνησε μάλιστα την διερεύνηση, βασιζόμενο στο πετυχημένο σκάφος Standfast 43.  Η φάση διερεύνησης σε δεξαμενές είχε τέσσερα στάδια με σύνολο 50 πειραματικών μοντέλων.
Στο διάστημα των χρόνων που ακολούθησαν προέκυψαν συμπεράσματα, βάσει των οποίων δημοσιεύθηκαν κάποια στοιχεία.
Σε έναν πίνακα τους αναφέρονται οι τιμές, λόγοι κλπ... Lwl/Bwl, Bwl/Tc, Lwl/Vol^c1/3, LCB %, LCF %, Cb, Cp, Cm και άλλα...
Αποσπασματικά τιμές:
LCB    0   έως  -8% προς πρύμνη από το μέσο νομέα.
LCF   -1,8%  έως  -9,5% ομοίως.
Pc      52  έως 60.
Θεωρούν βέλτιστη θέση LCB από -2,6% έως -3,6% (για Fn μέχρι 4,5) χωρίς να επιρρεάζει η θέση του την ταχύτητα. Τα δικά μας σκαφάκια οριακά είναι στο 4 με θεωρητική ταχύτητα  max. 2,76 kn.
Η θέση του LCB πάντα προς πρύμνη σε σχέση με το μέσο νομέα.
Οσο πιό πρύμνα τόσο πιό γεμάτη πρύμνη και πιό λεπτόγραμμη πλώρη και γιά ταχύπλοες γάστρες επίπεδος και σχεδόν οριζόντιος πυθμένας στην πρύμνη, που οδηγεί σε βυθισμένο καθρέπτη και μεγάλο πρισματικό συντελεστή.
Τελικά  μήπως να βυθίσω τον καθρέπτη , κάτι που το σκεπτόμουν από την αρχή και δεν το έκανα? Πόσο να επιρρεασθεί η οπισθέλκουσα?
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4668


« Reply #8 on: December 05, 2018, 20:00:30 »

Οι μελέτες αυτές και τα αποτελέσματα αναφέρονται σε πραγματικά σκάφη. Αν μεταφέρει κανείς τα δεδομένα στα δικά μας σκαφάκια, θα δει πως δεν έχουν εφαρμογή. Μάλλον πρέπει με επιφύλαξη να τα αντιμετωπίζουμε.
 Τα 1/1 έχουν τους δικούς τους κανόνες και περιορισμούς αφού μεταφέρουν ανθρώπους που απαιτούν χώρους ενδιαίτησης και εργασίας. Έχουν και το πλεονέκτημα να μπορούν να ρυθμίσουν την ίσαλο τους ανάλογα με την πλεύση και τις καιρικές συνθήκες, μετακινώντας αναλόγως το πλήρωμα.
Χρειαζόμαστε το εκτόπισμα στα άκρα για να αντιμετωπίσουμε το καταστροφικό βούτηγμα της πλώρης στα πρίμα. 
Νομίζω πως η αναφορά στην βυθισμένη πρύμη κάτω από την επιφάνεια του νερού αφορά στα σκάφη πλαναρίσματος όπου η ταχύτητα ανεβάζει τελικά όλη την γάστρα στην επιφάνεια. Ίσως στην περίπτωσή μας να δημιουργεί μεγάλη οπισθέλκουσα δύναμη λόγω των στροβιλισμών.
Χαίρομαι ιδιαίτερα για τον διάλογο αυτό Γιώργο. Καλό θα ήταν να είχαμε κι άλλες πληροφορίες, γνώμες και διαπιστώσεις από άλλους φίλους.
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 602


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #9 on: December 06, 2018, 21:29:23 »

Οι μελέτες αυτές και τα αποτελέσματα αναφέρονται σε πραγματικά σκάφη. Αν μεταφέρει κανείς τα δεδομένα στα δικά μας σκαφάκια, θα δει πως δεν έχουν εφαρμογή. Μάλλον πρέπει με επιφύλαξη να τα αντιμετωπίζουμε.

Σίγουρα πολλά από τα δεδομένα των σκαφών αυτών που αναφέρω δεν έχουν εφαρμογή στα δικά μας σκαφάκια.
Ομως τα δεδομένα που αφορούν μόνο την γάστρα χωρίς καρένα, πηδάλιο, έρμα, νομίζω ότι θα μπορούσαν να εξεταστούν.
Κάποια στοιχεία θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στα δικά μας μοντέλα.
Επαναλαμβάνω τα λόγια σου νομίζω, από παλαιότερη καταχώρηση, ότι τα ιστιοπλοικά μοντέλα δεν είναι υπό κλίμακα αντίγραφα των πραγματικών, τουλάχιστον όσο αφορά, ιστία, καρένα, πηδάλιο, έρμα.
Συμφωνώ, τουλάχιστον γιά ιστία κλπ, αλλά γιά γάστρα είναι συζητήσιμο.
Οσο αφορά τον καθρέπτη.
Γιά τον βυθισμένο καθρέπτη πιθανόν να εννοεί το βύθισμα του, όταν το σκάφος είναι σε κλίση. Το πιθανότερο όμως στο πλανάρισμα που αναφέρεις.
Τώρα στο δικό μου σκαφάκι.
Μη ξεχνάς ο καθρέπτης είναι ελάχιστος.
Λόγω του πολύ μικρού πλάτους η οπισθέλκουσα θα αυξηθεί ελάχιστα, και αφού με την κλίση του σκάφους θα βυθίζεται ούτως ή άλλως, γιατί να μην είναι λίγο βυθισμένος εξαρχής?
Τέλος η δυναμική ίσαλος δεν αντισταθμίζει?
Ξέρεις ότι και εγώ χαίρομαι τον διάλογο. Μακάρι να είχαμε και άλλες απόψεις.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4668


« Reply #10 on: December 06, 2018, 23:39:54 »

Τώρα που λες για την στενή πρύμη...   
Στο άρθρο που συνοδεύει τα σχέδια του Berlingo, o P. Lucas αναφέρεται και δίνει στοιχεία για ένα σκάφος με το όνομα Bone που είχε παρουσιαστεί στο περιοδικό Model airplane news το 1979. Ήταν στενό για την εποχή του, με πολύ στενή πρύμη. Δεν θυμάμαι πολλά πράγματα αλλά μου έκανε εντύπωση το ότι είχε αρκετά πίσω την καρίνα, ένα πολύ μικρό τιμόνι τοποθετημένο στην πλώρη και πως ενώ ήταν πολύ γρήγορο ήταν δύσκολο στην στον χειρισμό του. Μάλλον εξ' αιτίας της θέσης του τιμονιού του.
 Θα ψάξω τα παλαιά περιοδικά μήπως το βρω. Καλό θέμα για πειραματισμό.
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2513



WWW
« Reply #11 on: December 07, 2018, 13:38:54 »

Ποιός λέει ότι τα 1:1 δεν είναι ίδια με τα μοντέλα μας  Απορία
Ορίστε ένα καταμαράν με swing rig και τιμόνι στην πλώρη.
Βασικά τώρα που το βλέπω καλύτερα, νομίζω ότι δεν έχει πλώρη αλλά πηγαίνει και προς τις δύο κατευθύνσεις γι'αυτό κι έχει δύο τιμόνια.
Άρα αυτή πρέπει να είναι η επιτομή της συμμετρικής γάστρας!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wftyqI2aJlo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wftyqI2aJlo</a>
Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal