Η Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών προκηρύσσει τον "Φιλικό Αγώνα Marblehead ΙΟΠ 2019" για τηλεκατευθυνόμενα ιστιοπλοϊκά σκάφη κλάσης Marblehead που θα διεξαχθεί την Κυριακή 6/1/2019.ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΟΥ
1. ΚΑΝΟΝΕΣΟι αγώνες θα διέπονται από:
1.1 Τους Κανόνες Αγώνων Ιστιοπλοΐας RRS 2013-2016 όπως τροποποιούνται από το παράρτημα Ε για τα τηλεκατευθυνόμενα σκάφη.
1.2 Τους κανόνες Marblehead class rules 2016.
1.3 Την προκήρυξη αγώνων του πρωταθλήματος 2017-2018
1.4 Τις παρούσες οδηγίες πλου
1.5 Τυχόν τροποποιήσεις των οδηγιών πλου με έκτακτες ανακοινώσεις
2. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣΟι ανακοινώσεις στους αγωνιζόμενους θα δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Κοινότητας Ναυτομοντελιστών
www.rc-boats.gr στο σχετικό θέμα.
3. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΟΥ3.1 Κάθε αλλαγή στις οδηγίες πλου θα ανακοινώνεται πριν από τις 10:00 της ημέρας στην οποία θα τεθεί σε εφαρμογή.
3.2 Αλλαγές στο πρόγραμμα των αγώνων θα ανακοινώνονται εγκαίρως στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Κοινότητας Ναυτομοντελιστων
www.rc-boats.gr στο σχετικό θέμα.
4. ΣΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ Όλα τα σήματα στη στεριά θα είναι προφορικά, ηχογραφημένα και με ήχους.
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ5.1 Θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 3 ιστιοδρομίες για να θεωρηθεί έγκυρος ο αγώνας.
5.2 Δε θα πραγματοποιηθούν περισσότερες από 15 ιστιοδρομίες.
5.3 Η προγραμματισμένη ώρα για το προειδοποιητικό σήμα της πρώτης ιστιοδρομίας είναι μετά την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων για τα Άγια Θεοφάνεια.
5.4 Για να ειδοποιηθούν τα σκάφη ότι μια νέα ιστιοδρομία θα ξεκινήσει σύντομα, θα επιδεικνύεται με ένα προφορικό και ηχητικό σήμα τουλάχιστον τέσσερα λεπτά πριν το προειδοποιητικό σήμα.
6. ΠΕΡΙΟΧΗ ΙΣΤΙΟΔΡΟΜΙΩΝΟι ιστιοδρομίες θα διεξαχθούν σε χώρο μπροστά απο τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Πειραιά (ΙΟΠ)
7. ΔΙΑΔΡΟΜΗ7.1 Η διαδρομή που θα ακολουθήσουν τα σκάφη θα είναι όρτσα πρίμα ή όρτσα πρίμα με πόρτα ή τρίγωνο.
7.2 Η διαδρομή θα αποφασιστεί από την επιτροπή αγώνων ανάλογα των συνθηκών και θα υποδειχτεί εγκαίρως πριν το προπαρασκευαστικό σήμα εκκίνησης της πρώτης ιστιοδρομίας.
8. ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΡΟΦΗΣ8.1 Τα σημεια στροφης θα αφεθουν όλα αριστερα.
8.2 Εάν επιλεγει διαδρομη με πορτα τοτε στα πριμα το αριστερο σημειο θα αφεθει αριστερα και το δεξι δεξια.
9. ΕΚΚΙΝΗΣΗ9.1 Τα σημεία της εκκίνησης θα είναι κίτρινη σημαδούρα στο αριστερό άκρο και πορτοκαλί στο δεξί άκρο.
10. ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ10.1 Τα σημεία του τερματισμού θα είναι ίδια με αυτά της γραμμής εκκίνησης.
11. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΝΩΝ11.1 Ο κανόνας 44.1 τροποποιείται έτσι ώστε η ποινή δύο στροφών αντικαθίσταται από ποινή μίας στροφής που περιλαμβάνει μια αναστροφή και μια υποστροφή ( παράρτημα Ε 4.4)
11.2 Η ποινή για παραβάσεις των οδηγιών πλου και των κανονισμών των κλάσεων μπορεί να είναι μικρότερη από ακύρωση κατά την κρίση της επιτροπής ενστάσεων.
12. ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ12.1 Εάν ένα σκάφoς δε τερματίσει μέσα σε 10 λεπτά αφού το πρώτο σκάφος ολοκληρώσει τη διαδρομή και τερματίσει θα βαθμολογηθεί DNF χωρίς ακρόαση. Αυτό αλλάζει τους κανόνες 35, Α4 και Α5.
12.2 Μετά την ολοκλήρωση της 5ης και της 10ης ιστιοδρομίας θα τηρηθεί χρόνος δεκαπέντε λεπτών για επισκευές ή αντικατάσταση μπαταριών.
13. ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ13.1 Θα ισχύει το σύστημα χαμηλής βαθμολογίας.
13.2 (α)Πρέπει να ολοκληρωθούν τρεις ιστιοδρομίες ώστε ο αγώνας να είναι έγκυρος.(β) Δεν θα πραγματοποιηθούν περισσότερες από 15 ιστιοδρομίες
13.3 (α) Εάν ολοκληρωθούν λιγότερες από έξι ιστιοδρομίες η βαθμολογία ενός σκάφους θα είναι το σύνολο των βαθμών σε όλες τις ιστιοδρομίες. (β) Εάν ολοκληρωθούν από έξι έως και εννέα ιστιοδρομίες η βαθμολογία ενός σκάφους θα είναι το σύνολο των βαθμών του σε όλες τις ιστιοδρομίες εξαιρουμένης της χειρότερης. (γ) Εάν ολοκληρωθούν από δέκα έως και δεκαπέντε ιστιοδρομίες η βαθμολογία ενός σκάφους θα είναι το σύνολο των βαθμών του σε όλες τις ιστιοδρομίες εξαιρουμένων των δυο χειρότερων.
14. ΑΛΛΑΓΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ Ή ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ14.1 Αλλαγή Κυβερνήτη δεν θα επιτρέπεται σε καμία περίπτωση.
14.2 Αντικατάσταση κατεστραμένου ή απωλεσθέντος εξοπλισμού ή γάστρας κατά την διάρκεια της ημέρας δε θα επιτρέπεται χωρίς την άδεια της επιτροπής αγώνων.
14.3 Η αντικατάσταση μπαταριών επιτρέπεται ανά πάσα στιγμή με μπαταρίες όμοιου βάρους.
15. ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ Ένα σκάφος ή ο εξοπλισμός του μπορεί να ελεγχθεί οποιαδήποτε στιγμή για συμμόρφωση με τους κανονισμούς της κλάσεως και τις οδηγίες πλου. Στη θάλασσα ένας ελεγκτής εξοπλισμού ή καταμετρητής της επιτροπής αγώνων μπορεί να οδηγήσει ένα σκάφος αμέσως στο χώρο που θα του υποδείξει για έλεγχο.
16. ΑΣΦΑΛΕΙΑ16.1 Όλα τα σκάφη θα πρέπει να φέρουν στην πλώρη τους προστατευτικό συγκρούσεων ( Bow Bumper) από ελαστομερές υλικό.
16.2 Το προστατευτικό υλικό αυτό θα πρέπει να τηρεί τις προδιαγραφές που ορίζουν οι κανονισμοί κλάσης.
16.3 Σκάφη που δεν συμμορφώνονται με τις παραγράφους 16.1 και 16.2 δεν θα τους επιτρέπεται να βρίσκονται κοντά στον χώρο του στίβου.
17. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΔεν θα υπάρχει διαφήμιση.
18. ΡΥΠΑΝΣΗΤα σκάφη και οι κυβερνήτες δεν πρέπει να ρυπαίνουν τη θάλασσα.
19. ΕΠΑΘΛΑΑμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα θα απονεμηθούν έπαθλα στους τρεις πρώτους της γενικής βαθμολογίας.
20. ΑΠΟΚΗΡΥΞΗ ΕΥΘΥΝΗΣΌλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται σύμφωνα με το θεμελιώδη κανόνα 4.
Ο διοργανωτής και οι Επιτροπές δε φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί σε άτομα ή πράγματα τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα κατά την διάρκεια του αγώνα. Βλέπε τον κανόνα 4 «Απόφαση για συμμετοχή σε αγώνα». Η διοργανώτρια αρχή δεν αποδέχεται καμία ευθύνη για ζημία υλικών ή τραυματισμό ή θάνατο που δύναται να υποστεί κανείς από γεγονότα συναφή πριν, ή κατά την διάρκεια, ή μετά από την διοργάνωση.
21. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΓια περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις,
μόνο στην ιστοσελίδα
www.rc-boats.gr