It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
Ένα ακόμη Marblehead; Όχι. Ένα δίμετρο!!
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Ένα ακόμη Marblehead; Όχι. Ένα δίμετρο!!  (Read 180 times)
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4691


« on: February 27, 2019, 21:38:26 »

Ο Αλέξανδρος Ραφτόπουλος στην αρχή του περασμένου Φθινόπωρου έριξε την ιδέα να ασχοληθούμε με την κατασκευή ενός ιστιοπλοϊκού δύο μέτρων μήκους. Με ενθουσίασε η ιδέα ενός τόσο μεγάλου σκάφους που θα πλησιάζει λόγω του μεγέθους του, την πλεύση ενός πραγματικού σκάφους. Τα βάλαμε κάτω και για να μειώσουμε το κόστος, αποφασίσαμε αρχικά τουλάχιστον, να χρησιμοποιήσουμε τον υπάρχοντα εξοπλισμό  από τα Marblehead (καρίνα και πανιά).  Μοναδικό περιορισμό στα χαρακτηριστικά του βάλαμε μόνο στο ολικό μήκος. Ολικό μήκος δύο μέτρα (+-1 πόντο). Θα περιλαμβάνεται ελαστικός προφυλακτήρας 2 εκατοστών στη πλώρη. Όλα τα άλλα είναι ελεύθερα. Έτσι πιστεύουμε πως θα ξεκινήσουμε μια σειρά σκαφών που θα εξελίσσεται συνεχώς .
Ο Αλέξανδρος πολύ γρήγορα κατασκεύασε ένα πολύ όμορφο πλεούμενο. Πριν δυο-τρεις μήνες κάναμε μια όμορφη πλεύση στη Γλυφάδα. Γρήγορο, ισορροπημένο, με πολύ κλειστή στροφή. Προχθές με πήρε τηλέφωνο ενθουσιασμένος, για να μοιραστεί όπως είπε την χαρά του. Χαιρόταν την πλεύση του σκάφους του. Μου είπε πως έφτιαξε και δεύτερο ίδιο. Η αλήθεια είναι πως ντράπηκα. Είχα μείνει πίσω... είχα ξεκινήσει την σχεδίαση, το βασάνιζα, αλλά δεν είχα αρχίσει την κατασκευή.
Μεσολάβησε και η μετακόμιση του εργαστηρίου....Τώρα όμως ξεκινάω αμέσως.

Το σκάφος έχει για προσωρινό όνομα, ένα κωδικό: 2Mbbd.
Ολικό μήκος   2 μέτρα
Πλάτος          18cm
Βύθισμα          6,5 cm
Εκτόπισμα      12 Kg. Στην πραγματικότητα το βάρος του δεν θα ξεπεράσει τα 6 κιλά. Το υπόλοιπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αργότερα με μεγαλύτερη
                               ιστιοφορία - έρμα.
Καρίνα            55 cm με έρμα 3250gr

Μέχρι αύριο που θα κόψω τους νομείς και θα έχω φωτογραφίες, παρουσιάζω τα σχέδια.










Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2648


GRE 17


WWW
« Reply #1 on: February 27, 2019, 21:51:07 »

Πάντα στους πρωτοπόρους Χρήστο! Νέα κλάση να υποθέσω;
Logged
Alexandros R.
Επικελευστής
*
Offline Offline

Posts: 87


« Reply #2 on: February 27, 2019, 22:40:35 »

Καλή αρχή Χρήστο!
Θα δεις ότι δουλεύοντας το θα ενθουσιαστείς απο την ομορφιά του μήκους του.
Η αρχή της ιδέας για τους φίλους αναγνώστες είναι η εξής:
Μια μακρυά γρήγορη γάστρα , χωρίς κίνδυνο για βύθιση της πλώρης στις ανοιχτές πλεύσεις, χρησιμοποιόντας τον ολικό εξοπλισμό του Marblehead.
Η νέα κλάση αυτή ( που δεν σας κρύβω ότι άρεσε σαν ιδέα και στο εξωτερικό), θα ονομαστεί 2XL. Το 2 είναι για το μήκος και το XL για  Extra Long. ( Ίσως στο μέλλον να υπάρξει και 2,5XL...).
Το συνολικό της βάρος βγήκε στα 5,5κιλά με έρμα 3250 περίπου. Κάτι που τελικά γρήγορα κατάλαβα ότι δεν παίζει κανένα ρόλο.

Σας παραθέτω μερικές φωτόγραφίες.

 
Logged
Alexandros R.
Επικελευστής
*
Offline Offline

Posts: 87


« Reply #3 on: February 27, 2019, 22:53:24 »

Και μια ακομη
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4691


« Reply #4 on: March 03, 2019, 23:22:07 »

Μεταφέρθηκαν τα σχέδια σε MDF οι νομείς, κόπηκαν περιμετρικά και στηρίχτηκαν κατάλληλα επάνω σε ένα νοβοπάν κι άρχισε το χτίσιμο.
Αμέσως φάνηκε η διαφορά. Άλλο το Μ κι άλλο το 2Μ. Είναι τέτοιο το μέγεθος, που δεν χωράει στο καρρέ της φωτογραφικής μηχανής. Είναι μικρός ο χώρος του εργαστηρίου και δεν μπορώ να απομακρυνθώ για να πάρω μια σωστή φωτογραφία. Έχω όμως δύο για να πάρετε μια ιδέα.






Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2648


GRE 17


WWW
« Reply #5 on: March 04, 2019, 00:20:48 »

Μεγαλ- ειώδες Χρήστο! Κι αυτό το "τέρας" θα φοράει τα πανιά του Μ ή θα πειραματιστείτε με μεγαλύτερα; Respect
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4691


« Reply #6 on: March 04, 2019, 10:55:46 »

Κυρίως λόγω μειωμένων πιστώσεων, Κώστα και διατήρησης της ισορροπίας των δυνατοτήτων όλων των σκαφών, θα παραμίνουμε στις ιστιοφορίες και καρίνες των 'Μ'. Ελπίζουμε για λίγο. Πάντος το σκάφος του Αλέξανδρου σε μια δοκιμαστική πλευση χθές, με την Α2 ιστιοφορία πήγαινε μια χαρά. Είχε βέβαια ένα εξαράκι γεμάτο με δυνατές σπιλιάδες.
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2648


GRE 17


WWW
« Reply #7 on: March 04, 2019, 12:12:00 »

Κυρίως λόγω μειωμένων πιστώσεων, Κώστα και διατήρησης της ισορροπίας των δυνατοτήτων όλων των σκαφών, θα παραμίνουμε στις ιστιοφορίες και καρίνες των 'Μ'. Ελπίζουμε για λίγο. Πάντος το σκάφος του Αλέξανδρου σε μια δοκιμαστική πλευση χθές, με την Α2 ιστιοφορία πήγαινε μια χαρά. Είχε βέβαια ένα εξαράκι γεμάτο με δυνατές σπιλιάδες.
Yλικά για πανάκια έχω ακόμη Χρήστο. Ψάχνω όμως το "καλούπι". Μπορώ να τα διαθέσω για την παραγωγή σου. Βγάλε εσύ σχέδια για πανί και μου λες τις διαστάσεις του υλικού που χρειάζεσαι για να δω αν φτάνει. Έτσι θα γίνω κι εγώ "χορηγός"... whilstle whilstle whilstle
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4691


« Reply #8 on: March 05, 2019, 20:56:51 »

Σήμερα τελείωσε το πέτσωμα της αριστερής πλευράς και φάνηκε κάπως η φόρμα του.
Πήρε τρεις μέρες, 6 φύλλα μπάλσας και δύο φιαλίδια κυανοακρυλική. Δηλαδή συνολικά 12 φύλλα και 4 κυανοακρυλικές.
Ένα ΄Μ΄πετσώνεται σε μια μέρα και κάτι και χρειάζεται το πολύ 4 φύλλα. Έτσι για να έχουμε μια ιδέα για την κατασκευή και να κρατήσουμε κάποια στατιστικά στοιχεία.



Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από πολύ κοντά και αλλοιώνεται το σχήμα του.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4691


« Reply #9 on: March 06, 2019, 10:28:21 »

Κυρίως λόγω μειωμένων πιστώσεων, Κώστα και διατήρησης της ισορροπίας των δυνατοτήτων όλων των σκαφών, θα παραμίνουμε στις ιστιοφορίες και καρίνες των 'Μ'. Ελπίζουμε για λίγο. Πάντος το σκάφος του Αλέξανδρου σε μια δοκιμαστική πλευση χθές, με την Α2 ιστιοφορία πήγαινε μια χαρά. Είχε βέβαια ένα εξαράκι γεμάτο με δυνατές σπιλιάδες.
Yλικά για πανάκια έχω ακόμη Χρήστο. Ψάχνω όμως το "καλούπι". Μπορώ να τα διαθέσω για την παραγωγή σου. Βγάλε εσύ σχέδια για πανί και μου λες τις διαστάσεις του υλικού που χρειάζεσαι για να δω αν φτάνει. Έτσι θα γίνω κι εγώ "χορηγός"... whilstle whilstle whilstle

Ευχαριστώ πολύ για την ευγενική προσφορά Κώστα. Ας το αφήσουμε για αργότερα.
Πρέπει να συναντηθούμε να συζητήσουμε και το θέμα της πλεύσιμης γαΐτας.
Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2648


GRE 17


WWW
« Reply #10 on: March 06, 2019, 13:09:35 »

....
Ευχαριστώ πολύ για την ευγενική προσφορά Κώστα. Ας το αφήσουμε για αργότερα.
Πρέπει να συναντηθούμε να συζητήσουμε και το θέμα της πλεύσιμης γαΐτας.

Ίσως σε επόμενη κατασκευή σε μεγαλύτερη κλίμακα (1:7,5- 74cm) να την σχεδιάσω με δυνατότητα πλεύσης ...και ΝΑΙ πρέπει να συναντηθούμε!
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2557



WWW
« Reply #11 on: March 06, 2019, 18:30:29 »

....
Ευχαριστώ πολύ για την ευγενική προσφορά Κώστα. Ας το αφήσουμε για αργότερα.
Πρέπει να συναντηθούμε να συζητήσουμε και το θέμα της πλεύσιμης γαΐτας.

Ίσως σε επόμενη κατασκευή σε μεγαλύτερη κλίμακα (1:7,5- 74cm) να την σχεδιάσω με δυνατότητα πλεύσης ...και ΝΑΙ πρέπει να συναντηθούμε!

Πάρα πολύ ωραία. Γιατί δεν οργανώνετε τότε μια συνάντηση scale? Με ότι έχει ο καθένας......λέω εγώ τώρα... whilstle
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4691


« Reply #12 on: March 22, 2019, 19:39:55 »

Η εργασία συνεχίζεται κανονικά. Η ενημέρωση έμεινε πίσω.
Πετσώθηκε και η δεξιά πλευρά και όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, ενώθηκαν τα δύο μισά, πρόχειρα με σελοτέιπ, για να ήμαστε σίγουροι πως δεν έγινε κανένα χοντρό λάθος. 





Μετά τον έλεγχο και για λόγους ενίσχυσης της κατασκευής κάλυψα εσωτερικά το ενδιάμεσο των νομέων με υαλοΰφασμα (120gr/m2) που εμποτίστηκε με έποξυ. (Η φωτογραφία τραβήχτηκε πριν ολοκληρωθεί ο εμποτισμός).



Κολλήθηκαν τα δύο μισά και και μετά από το σχετικό γυαλοχάρτισμα, ντύθηκαν με το ίδιο υαλοΰφασμα. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ισχυρό σκάφος που μπορείς να εργασθείς επάνω του χωρίς φόβο.


 
Logged
Alexandros R.
Επικελευστής
*
Offline Offline

Posts: 87


« Reply #13 on: March 22, 2019, 22:33:42 »

Ωραία πράγματα μας δείχνεις Χρήστο!!
Καλή συνέχεια ..

Logged
koronet
Global Moderator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2648


GRE 17


WWW
« Reply #14 on: March 22, 2019, 23:58:30 »

Πολύ όμορφη και καθαρή δουλειά Χρήστο. Πάντα πρωτοπόρος. Καλά τελειώματα! Respect
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal