It appears that you have not registered with Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών. To register, please click here...
Σκέψεις απορίες και προτάσεις γιά 2μετρα
Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών
Welcome, Guest. Please login or register.
News:
 

Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Σκέψεις απορίες και προτάσεις γιά 2μετρα  (Read 196 times)
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 627


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« on: April 18, 2019, 19:32:36 »

 Hello Hello Hello
Ανοίξτε ένα καινούργιο topic στα ιστιοπλοικά να ποστάρουμε γιά την νέα κλάση 2ΧL.
Ωραία η ιδέα του δίμετρου σκάφους και της δημιουργίας νέας κατηγορίας.
Θα δούμε λοιπόν πόσοι από τους φίλους θα τολμήσουν μιά τέτοια κατασκευή όταν το μέγεθος,  κακά τα ψέματα απαιτεί ...ψηλά ταβάνια και κατάλληλο όχημα.
Η χρήση καρένας-έρματος και ιστίων των Μ είναι μιά καλή λύση γιά προσωρινή.
Καλά τα δεδομένα που δίνονται όσο αφορά την γάστρα. Με τα ιστία και το εκτόπισμα σε ποιά φάση είμαστε?
Η αναλογία μήκους σκάφους-ιστού σε RG65, ΙΟΜ και Μ είναι περίπου μήκος x 1,71 - 1,74, στο 10R είναι περίπου 1,5.
Τέτοιες αναλογίες σε αυτό το σκάφος στη τελική μορφή νομίζω δεν είναι εφικτές.
H αναλογία μήκος  x 1,35 -1,45 (αναλογίες πρωτοτύπων, π.χ. volvo 60-70) μάλλον είναι συζητήσιμη.
Χρειάζεται ένα τέτοιο σκάφος να έχει και γεμάτο οπτικό αποτέλεσμα.
Το υπολογιστικό φύλο ιστίων των Μ είναι ότι πρέπει γιά μελέτη αρκεί να αποφασίσουμε μέγιστο ύψος καταρτιού και maximum m2 πανιών (φανταστείτε αυτό το σκάφος π.χ. με masthead ιστιοφορία με μάτσες σύνολο 1,4m και γραντί 2,4m  περίπου 1,70m2. (Εγώ πολύ το φαντάζομαι στο δικό μου).
Οσο αφορά το εκτόπισμα.
Ενα μέσο Μ έχει 4500γρ. και ένα 10R 5500γρ.
Εδώ λοιπόν μιλάμε γιά εκτόπισμα κοντά στα 7000γρ. Φυσικά μπορεί άνετα να γίνει και ελαφρύτερο, αλλά κατά την προσωπική μου άποψη εδώ χρεαζόμαστε εκτόπισμα που θα δίνει άλλη αίσθηση, άλλη οπτική και θα κάλυπτε πολλών ειδών ιστιοφορίες. (Εγώ το δικό μου το μελετώ γύρω στα 8kg)
Ενα 2μετρο σκάφος έχει αυξημένα έξοδα και νομίζω δεν είναι δυνατοί πολλοί πειραματισμοί γιά την τελική μορφή, άρα πριν γίνει η κατασκευή πρέπει να έχουμε αρκετά δεδομένα, γιά το τελικό αποτέλεσμα.
Τέλος γιά βίντσι, με την κλασική σε τέτοιο σκάφος τι γίνεται?
Logged
Abi
Associate Administrator
Αρχιπλοίαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 2570



WWW
« Reply #1 on: April 19, 2019, 10:08:19 »

Μιλάμε για ένα εντελώς πειραματικό σκάφος η ιδέα του οποίου ξεκίνησε απο το ερώτημα, "πως να φτιάξουμε ένα Marblehead που να μην βουτάει".
Στην περίπτωση που δεν χρησιμοποιηθούν τα εξαρτήματα του Μ τότε το κόστος ανεβαίνει κατακόρυφα και όπως πολύ όμορφα περιέγραψες χρειάζονται εκ του μηδενός υπολογισμοί για όλα.
Αποθήκευση και μεταφορά θα είναι ενα "γιγάντιο" προβλημα στο οποίο ελάχιστοι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν.
Άρα δική μου πρόταση θα ήταν να κρατηθεί η αρχική ιδέα της χρήσης των εξαρτημάτων απο τα Μ.
Έχοντας πει αυτά, έχω δεί απο κοντά το σκάφος του Χρήστου και ομολογώ πως έχω εντυπωσιαστεί. Δυστυχώς έχασα την τελευταία δοκιμαστική πλεύση του Αλέξανδρου όπου ενημερώθηκα ότι το σκάφος πήγαινε σφαίρα με πολύ όμορφη πλεύση.
Είναι γεγονός ότι όσο ανεβαίνουμε σε κλίμακα, πλησιάζουμε τα "κανονικά" σκάφη και οι γνώσεις που ήδη έχουμε απο αυτά, είναι πιο εφαρμόσιμες.

Απ' ότι κατάλαβα (ίσως) έχεις ήδη αρχίσει την κατασκευή του δικού σου, οπότε περιμένω να μας εκπλήξεις με άλλη μια πολύ όμορφη κατασκευή.
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 627


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #2 on: April 20, 2019, 14:07:17 »

Απ' ότι κατάλαβα (ίσως) έχεις ήδη αρχίσει την κατασκευή του δικού σου, οπότε περιμένω να μας εκπλήξεις με άλλη μια πολύ όμορφη κατασκευή.

Ναι ξεκίνησα το δικό μου.
Οντως ολοκλήρωσα τα σχέδια της γάστρας. Είναι μικρογραφία όσο γίνεται ακριβέστερη του γνωστού Mild oats XI.
Θα το βαφτίσω Mild Boat I.
Είμαι στη φάση του υπολογισμού τι ιστία να φτιάξω, γιά να οριστικοποιήσω το εκτόπισμα.
Πιθανόν κάτι ανάλογο όπως φαίνεται στη φωτο που επισυνάπτω.
Το ύψος του ιστού με προβληματίζει, γιατί ο ιστός των 2,60m που αναλογεί στην κλίμακα βγάζει πανιά 1,90m2.
Αναλογίζομαι τις πιέσεις με ...λίγο αεράκι και με πιάνει ανατριχίλα.
Με βλέπω να καταλήγω σε ιστό έως 2,40 και πανιά 1,20-1,40m2.
Φυσικά θα μπορεί να πλεύσει και με τα εξαρτήματα του Μ.
Logged
Χρήστος Λάρδης
Global Moderator
Ναύαρχος
*****
Offline Offline

Posts: 4702


« Reply #3 on: April 20, 2019, 19:04:15 »

Μπράβο Γιώργο.
Καλή επιτυχία.
Με τέτοιο μήκος καταρτιού είναι δύσκολή και η μεταφορά.
Logged
Alexandros R.
Επικελευστής
*
Offline Offline

Posts: 94


« Reply #4 on: April 20, 2019, 20:18:34 »

Καλή επιτυχία Γιώργο!!
Να θυμάσαι ότι στο ταξίδι βρίσκεται η χαρά και λιγότερο στην Ιθάκη.!!
Θα σου πρότεινα να μην μπλέξεις με μεγάλη ιστιοφορία γιατί θα χρειαστεί και δυνατότερος εξοπλισμός.
Κράτα μας ενήμερους με φωτογραφίες..
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 627


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #5 on: April 21, 2019, 14:03:57 »

Φίλοι μου το σκάφος αρχικά θα κάνει πλεύσεις με τον εξοπλισμό των Μ.
Ομως αφού γίνεται βάσει του πρωτοτύπου Mild Oats XI, θα έχει και τελική εμφάνιση όσο γίνεται πλησιέστερα στο πρωτότυπο.
Αυτό σημαίνει μεταβλητό εκτόπισμα 6kg εως 9kg με διαφορετικούς βολβούς και προσθαφαίρεση έρματος.
Στα διαφορετικά εκτοπίσματα, εκτός της ισάλου που αλλάζει κατά 85mm στα άλλα χαρακτηριστικά LCB και CP οι αλλαγές είναι άνευ λόγου.
Το ύψος του ιστού δεν με απασχολεί, εξάλου όλα μου τα σκάφη έχουν διαιρούμενο ιστό.  Το υλικό και η διατομή του με προβληματίζει και εδώ θα χρειασθώ την βοήθεια σας, αφού συζητάμε γιά ύψος maximum 2,60μ.
Τέλος τα πανιά του θα είναι από spinaker 30-40γρ. και επειδή θα έχω και κλασική και αυτή τραβάει περισσότερα ζόρια από την balleston πέστε μου κάποια ιδέα γιά βίντσι βαρβάτο.
 
Logged
Alexandros R.
Επικελευστής
*
Offline Offline

Posts: 94


« Reply #6 on: April 21, 2019, 19:10:37 »

Ίσως θα πρέπει να σκεφτείς 2 οικονομικά βίτσια , ένα για κάθε πανί που θα δουλεύουν παράλληλα. Στον ιστό σίγουρα θα χρειαστούν σταυροί που θα κρίνεις εσύ τον αριθμό τους ανάλογα με το φάρδος του σκάφους και το πάχος του σωλήνα.
Logged
Κορδακης Κωστας
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 630


keep dreaming


« Reply #7 on: May 21, 2019, 20:45:51 »

 Pirate
Καλησπέρα κι από εμένα.
Αν κι έχω να δώσω αρκετό καιρό το παρών είμαι και πάλι
Να πω κι εγώ μια δυο γνώμες?
Τι θα έλεγες για μοτέρ από ηλεκτρικό παράθυρο αυτοκινήτου?
Πώς σου φαίνεται ένα εσωτερικό κινητό έρμα όπως η βαριά μπαταρία?
Logged
Giorgos Manos
Υποπλοίαρχος
****
Offline Offline

Posts: 627


Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.


WWW
« Reply #8 on: May 21, 2019, 21:01:09 »

Pirate
Καλησπέρα κι από εμένα.
Αν κι έχω να δώσω αρκετό καιρό το παρών είμαι και πάλι
Να πω κι εγώ μια δυο γνώμες?
Τι θα έλεγες για μοτέρ από ηλεκτρικό παράθυρο αυτοκινήτου?
Πώς σου φαίνεται ένα εσωτερικό κινητό έρμα όπως η βαριά μπαταρία?

Γειάσου Κωστάκη χαίρομαι που δεν μας ξέχασες εκεί στην ξενητειά.
Δεν είναι άσχημη ιδέα, απλά χρειάζεται μελέτη. Οσο για την μπαταρία και αυτή είναι μια λύση σαν πρόσθετο έρμα αν μπει τέτοιου είδους μοτέρ.
Περιθώρια βαρών υπάρχουν. Το σκάφος εσωτερικά μπορεί να γίνει μελέτη να έχει δυνατότητα να αλλάζει βίντσια κατά το δοκούν και έρματα.
Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  




* BassJunkies
Η ηλεκτρονική φιλοξενία της κοινότητας...


...είναι μια ευγενική χορηγία της εταιρείας
Bass Junkies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
rc-boats.gr copyright 2008-2015, All rights reserved
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Ελληνική Κοινότητα Ναυτομοντελιστών rc-boats.gr created by Kakoulidis Michael
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal